پنج‌شنبه 14 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی از تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین مدارگرد شناسایی ماه استفاده کنند و اطلاعاتی در خصوص منطقه جنوب ماه که در سایه قرار دارد، به‌دست آورند.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امروز حوزه‌ها باید فقیه پرور، عالم به زمان و حجت برای مردم باشند، رهبری معظم نیز در همان مسیر امام راحل مشغول مدیریت جامعه هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلیل دارا، رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ در گردهمایی کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت زنان بسیج اساتید تهران بزرگ گفت، با اشاره به گسترش تفکر لیبرالی غرب و تمدن غرب و فرآیند جهانی شدن آن، گفت: امروز بحث برخورد تمدن‌ها وجود دارد و فرهنگ غربی به شدت در جوامع ما رخنه کرده است. وی یکی از آسیب‌ها را در مواجهه گفتمانی دانست و از استفاده غرب...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی که موفق به ثبت اختراع دستگاه «استخراج گرمایی با ستون جاذب» شده است، می گوید که این دستگاه را که در اقیانوس شناسی کاربرد دارد، با ابزار ساده و هزینه شخصی ساخته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از نیواطلس، این روش به توسعه رایانه‌های کوانتومی کمک می‌کند. درهم تنیدگی کوانتومی پدیده‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد. در اصل ذرات می‌توانند طوری در هم تنیده شوند که دیگر به صورت جداگانه قابل توصیف نخواهند بود و در این حالت یک ویژگی خاص ذره به طور آنی و بدون در نظر گرفتن فاصله، تغییری در شریک در هم تنیدگی خود ایجاد می‌کند. البته تاکنون درهم...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب طی بیانیه‌ای مردم عراق را به اتحاد و همدلی دعوت کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم قال الله الحکیم: (و اعتصوا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا) لازم است همگی شما امت اسلام به ریسمان مستحکم الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. وحدت که سفارش و دستور موکد دین مبین اسلام بوده است؛ در قالب...

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: فراگیری علم تنها کافی نیست، علم نردبان است، علم ما را به عقل، به عدل، به محبت، به شهود و مانند آن می‌رساند.

وب‌گاه عصر ایران

اگرچه این کهکشان‌های رادیویی اسرارآمیز X شکل، اخترفیزیکدانان را برای دو دهه سردرگم کرده‌اند اما پژوهش جدیدی که در دانشگاه نورث‌وسترن انجام شده است، دید جدیدی را در مورد چگونگی شکل‌گیری این کهکشان‌ها ارائه می‌دهد و به طرز شگفت‌آوری ساده است.