سه‌شنبه 12 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: سال تحصیلی جدید رسماً از مهرماه آغاز می‌شود، ولی دانشگاه‌ها برحسب شرایط از 15 الی 16 شهریور ماه برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران و استاد تمام دانشگاه با بیان اینکه توسعه هیچگاه با نفت، گاز و یا پول تولید نمی شود، گفت: انسان ها هستند که باعث تولید توسعه می شوند و به همین جهت از انسان به عنوان محور و مدار اصلی توسعه یاد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان منطقه‌ای را در مغز شناسایی کرده‌اند که هنگام کمک فیزیکی به دیگران فعال می‌شود. حاصل این پژوهش احتمالاً برای یافتن راه‌های درمان بیماری‌های روانی سودمند خواهد بود.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: افزایش قدرت و عزت امت اسلامی در سایه وحدت و یکپارچگی گروه‌های مقاومت اسلامی به دست آمده و همه ما باید مواظب فتنه انگیزی و اختلاف افکنی بدخواهان امت اسلامی باشیم.

خبرگزاری مهر

قم - شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری را به عنوان دبیر شورای عالی، آیت الله مروی را به عنوان دبیر دوم این شورا و آیت الله اعرافی را به عنوان مدیرحوزه‌های علمیه انتخاب کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان هشدار داده‌اند که حتی با وجود محدود شدن روند گرمایش زمین، برخی مناطق جهان همچون هند، عربستان و صحرای آفریقا تا سال 2100 میلادی در بیشتر روزهای سال گرمای خطرناکی را تجربه خواهند کرد.

خبرگزاری مهر

رشت - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه آموزش ها امسال قطعا حضوری است، گفت: فضای مجازی تعطیل نمی شود و معلمان و اساتید برای ارتقای سطح آموزش ها می توانند از این فضا استفاده کنند.

وب‌گاه عصر ایران

پروبوسیس سامانه ای پیچیده از سوزن های ریز است که برای سوراخ کردن پوست، یافتن رگ های خونی و تسهیل مکیدن خون برای پشه کارایی دارد.

خبرگزاری مهر

رشت - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس گفت: نخبگان بورسیه می شوند.

خبرگزاری مهر

رشت - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه نیازی به استخدام تمام وقت همه اعضای هیئت علمی نیست، گفت: در صورت وجود مشغله کاری این استخدام می تواند به صورت موقت باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین دوره هم اندیشی استادان جوان دانشگاه علامه طباطبائی با شعار «دانشگاه تمدن ساز»، با حضور دکتر حداد عادل، رئیس شورای تحول در علوم سیاسی کشور، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از استادان جوان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آغاز به کار...

خبرگزاری مهر

رشت - رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه آموزش عالی استان با مشکل فرسودگی ساختمان ها مواجه است، گفت: قدمت اکثر ساختمان ها بالای 45 سال است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد شرفی، مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی از کسب رتبه «الف» توسط 13 عنوان نشریه از نشریات علمی دانشگاه در ارزیابی سال 1400 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: مقایسه آمار نشریات در سال 1398 تا 1400 نشان می‌دهد که در سال 1398 تعداد دو عنوان و در سال 1399 فقط یک عنوان نشریه موفق به کسب عنوان الف شده بودند. وی افزود:...

خبرگزاری ایرنا

رشت _ ایرنا_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر دوشنبه به همراه اسدالله عباسی استاندار گیلان از طرح جامع دهکده دانش بنیان استان بازدید کرد.