سه‌شنبه 12 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی داوطلبان کنکور 1402 درباره اینکه آیا مانند گذشته برای تمامی رشته محل‌ها آزمون برگزار خواهد شد، اعلام کرد: خیر. مانند گذشته برای تمامی رشته محل‌ها آزمون سراسری برگزار نخواهد شد. پذیرش در رشته محل‌هایی که پر متقاضی نیستند، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (امتحانات نهایی) و مطابق مصوبات شورای سنجش...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: طبق قانون مصوب شده بود که به مشترکین پرمصرف برق خانگی یارانه تعلیق نگیرد و اکنون این قانون اجرایی شده و هر مشترکی که بیش از 2.5 برابر الگو برق مصرف کند باید پنج برابر هزینه تمام شده...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور امروز دوشنبه 7 شهریور ماه 1401 در راستای ایجاد اردوگاه مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران و ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری‌های مهارت‌های دانش‌بنیان، دو موافقت‌نامه امضا کردند که بر اساس آن حق بهره‌برداری از دو مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد‌علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه «خط آزاد» درباره مهمترین اقدامات وزارتخانه گفت: یکی از اقدامات اساسی که در طول یک‌سال گذشته انجام شده، تاسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری است. وظیفه این صندوق حمایت از آموزش، پژوهش و فناوری در کل کشور است. این صندوق ذیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است که ریاست آن را رئیس‌جمهور به...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیا باغبانی تأثیری در کاهش اضطراب افراد دارد؟ چرا حضور در کنار گیاهان به ما احساس خوبی می‌دهد؟ پژوهشگران دانشگاه فلوریدا در آمریکا با انجام آزمایش‌هایی سعی کردند به این پرسش‌ها پاسخ دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران و رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در راستای ایجاد اردوگاه مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه و ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری‌های مهارت‌های دانش‌بنیان دو موافقت‌نامه امضا کردند.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 295 هزار دانش آموز با ثبت نام در سامانه «سناد» برای سال تحصیلی 1402-1401 در مدارس استان نام نویسی کرده‌اند که پیش بینی می‌شود این آمار تا ابتدای مهر ماه به 320 هزار نفر افزایش یابد.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بازگشایی قطعی تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از اول مهر امسال خبر داد و گفت: آماده‌سازی سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت 217 هزار نفر توسط دانشگاه‌ها درحال انجام است.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بر ضرورت جهت دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی و ایجاد زمینه برای کاربردی شدن آنها در جهت حل مسائل کشور تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

پذیرش در رشته محل‌هایی که پر متقاضی نیستند، صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (امتحانات نهایی) و مطابق مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین ارثیه‌ای که برای نسل آینده می‌توانیم به جا گذاریم، علم، فناوری و دانایی است که از طریق اساتید دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی کارآمد اتفاق می‌افتد.