پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده در شبکه افق بررسی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده در شبکه افق بررسی می‌شود

تهران - ایرنا - برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» امشب با حضور «سردار احمد وحیدی» وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با موضوع بررسی ابعاد ترور شهید «محسن فخری‌زاده» روی آنتن زنده شبکه افق می‌رود.

ترور و به شهادت رساندن دانشمند برجسته ایرانی، محسن فخری‌زاده از سوی عوامل بیگانه بار دیگر بر دشمنی گسترده و تمامی ناپذیر استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران صحه گذاشت. این عملیات تروریستی که با برنامه‌ریزی بسیار دقیق و گسترده همراه بود نیازمند بررسی های همه جانبه به منظور پیشگیری از تکرار آن است و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز در این زمینه اقدامات زیادی انجام خواهند داد. بر این اساس برنامه تلویزیونی جهان‌آرا نیز امشب به صورت ویژه روی آنتن شبکه افق می‌رود تا به بررسی ابعاد ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده بپردازد. مهمان برنامه سردار احمد وحیدی وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواهد بود. برنامه تلویزیونی جهان‌آرا با تهیه‌کنندگی بهروز یاوری و اجرای امیرحسین ثابتی، ساعت 22 از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

ستاره‌های متغیر به روایت «راهنمای مسافران کهکشان»

یازدهمین قسمت از فصل دوم راهنمای مسافران کهکشان با موضوع ستاره‌های متغیر، شنبه 8 آذر ساعت 23 روی آنتن شبکه چهار می‌رود. اسماعیل باستانی، مجری برنامه در بخش اصلی برنامه میزبان امیر حسن‌زاده، دکترای نجوم اخترفیزیک، خواهد بود و درباره ستاره‌های متغیر به عنوان یکی از عجیب‌ترین ستاره‌های جهان صحبت خواهد کرد. در بخش دیگر برنامه احسان ابراهیمیان، کارشناسی ارشد کیهان‌شناسی، از تازه‌های دنیای کیهان‌شناسی به ما می‌گوید. در بخش دیگر هم محمدجواد نیکنامیان، منجم آماتور، پیشنهادهایی برای علاقمندان نجوم دارد. در آیتم کهکشانی‌ها که برنامه سراغ چهره‌ها و مراکز نجومی ایران می‌رود، به بهانه دومین سالگرد درگذشت سیدمصطفی‌امام، بنیانگذار مرکز نجوم آوااستار، ابه ایشان پرداخته می شود. دارا تیموری‌فر در آیتم سفرهای کهکشانی به ابرنواختر 1987A سفر می‌کند و در آیتم «آسمان‌نما»، امیرعلی مومنی رویدادهای آسمان شب در هفته پیش‌رو را بررسی می‌کند. راهنمای مسافران کهکشان به تهیه کنندگی مریم نیکانلو و سردبیری محمد جباری، محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است و شنبه‌ها ساعت 23 پخش می‌شود.

پخش فیلم هایی با موضوع اتومبیلرانی در شبکه نمایش

این هفته در شبکه نمایش فیلم هایی با موضوع اتومبیلرانی و مرور آثار مت دیمون پخش می شود. در دومین هفته از تعطیلات اعلام شده به دلیل ملاحظات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا، پخش فیلم های ویژه این ایام از شبکه نمایش ادامه دارد. شبکه نمایش در بخش صحنه گران به مرور آثار مت دیمون پرداخته و در ژانر منتخب هفتگی خود به فیلم هایی با موضوع اتومبیل رانی می پردازد.

همچنین این شبکه فیلم سینمایی جنگل کوچک (زمستان - بهار) را برای نخستین بار روز پنجشنبه 13 آذر ماه ساعت 17 از این شبکه به روی آنتن می برد این فیلم سینمایی داستان دختری است که انرژی زندگی اش را از طبیعت می گیرد و از غذاهای فصلی موجود در کوهستان تغذیه می کند. فیلم و تله فیلم های ایرانی ساعت 13 شبکه نمایش به ترتیب از شنبه8 تا جمعه14آذرماه با عناوین:کلاه تو کلاه، کاتیوشا، سوغات فرنگ، ناردون، سفر جادویی، زرد قناری و خوش خیال پخش می شوند. فیلم های ویژه و جذاب این شبکه در ساعت 15 از شنبه تا جمعه: نبرد پولادین، ارثیه لوئیزا، هوک، روزگردش بچه، دامی و مقبره آخنتوت، داری دیوونم می کنی و جومانجی پخش خواهند شد. در ژانر منتخب هفتگی در ساعت 19، این شبکه به فیلم های با مضامین اتومبیل رانی می پردازد که به ترتیب از شنبه تا جمعه: بچه راننده، سرقت در 60ثانیه، سریع و خشن 6، جنون سرعت، فورد در برابر فراری، اسب بالدار و فراتر از سرعت پخش می شوند. مرور آثار مت دیمون بازیگر و فیلمنامه نویس که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه نویسی (مشترک با بن افلک) برای فیلم ویل هانتینگ نابغه و نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای همین فیلم شده است از این شبکه پخش خواهد شد. فیلم های این بازیگر از شنبه تا جمعه، ساعت 21 به ترتیب: حماسه ساز، ویل هانتینگ نابغه، ما یک باغ وحش خریدیم، عشق و اسب، مریخی، باران ساز و جیسون بورن هستند. فیلم های جذاب شبکه نمایش از شنبه تا جمعه ساعت 23 به ترتیب، فیلم های: مومون سرزمین نینجاها، سفر به چین، بی نظمی، هواپیماها - قطارها و اتومبیل ها، مردی که خیلی کم می دانست، جک غول کش و قطار 3:10 به یوما به روی آنتن می رود. فیلم های کلاسیک این هفته در شبکه نمایش به ترتیب با عناوین: چیتی چیتی بنگ بنگ، من و اسب آبی، مغز متفکر، مرد آرام، غریبه ها در شهر، جوکید و تسخیر ناپذیران ساعت یک بامداد پخش می شوند.

شبکه امید از کانال 22 به کانال 10 تلویزیون انتقال یافت

همزمان با اجرای فرآیند «اچ دی» سازی شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران و پوشش گسترده دیجیتال DVBT، شبکه امید از کانال 22 به کانال 10 تلویزیون انتقال یافت.

مخاطبان شبکه امید و به‌ویژه نوجوانان در سراسر کشور از امروز هشتم آذرماه 1399 می‌توانند با جست‌وجوی مجدد دستگاه گیرنده دیجیتال، شاهد برنامه‌های شبکه امید باشند. این تغییر امروز به صورت آزمایشی خواهد بود و از فردا نهم آذرماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. پیش از این، حدود 40 درصد از هم‌وطنان امکان دریافت برنامه‌های شبکه امید را روی گیرنده‌های خود نداشتند که با رویداد امروز، این شبکه در سراسر کشور و برای تمامی ایرانیان، قابل دسترس است.

بررسی ابعاد ترور «شهید فخری زاده»، دانشمند هسته ای و موشکی ایران در «نگاه یک»

برنامه نگاه یک، امشب با موضوع بررسی ترور شهید فخری زاده و ابعاد آن پخش می شود.

دکتر جواد لاریجانی، کارشناس ارشد مسایل سیاسی و دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، مهمان برنامه این هفته نگاه یک است که درباره تبعات ترور شهید فخری زاده صحبت می کند. برنامه نگاه یک، کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، شنبه ها ساعت 28: 23 دقیقه پخش می شود.

حاج سوهانی و پسران این بار در شبکه یک

حاج سوهانی و پسران این بار شانس شان را در رقابت آشپزی امتحان می کنند. در برنامه این هفته دستپخت که امروز شنبه و دوشنبه بعد از خبر ساعت 19 و حدود ساعت 40: 19 دقیقه پخش می شود سه خانواده از خانواده سوهان پزهای سنتی از قم حضور دارند و با هم مسابقه آشپزی می دهند. آنها در حین مسابقه درباره شغل شان هم توضیحاتی برای علاقمندان به آشنایی با حرفه سوهان پزی ارائه می کنند. برنامه دستپخت کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید حسینی شنبه و دوشنبه هر هفته بعد از خبر ساعت 19پخش می شود.

عوامل موثر در بروز ناباروری زنان در «پایان ناباروری»

عوامل موثر در بروز ناباروری زنان در مجله علمی امروز پایان ناباروری بررسی می شود. عوامل موثر بر ناباروری چیست؟ علل ناباروری در زنان چیست؟ علل ناباروری در مردان چیست؟ آیا درمانی برای ناباروری وجود دارد؟ عوامل متعدد زنانه و مردانه در این موضوع دخیل هستند که برنامه پایان ناباروری این هفته به "عوامل موثر در بروز ناباروری زنان" می پردازد. کارشناس این قسمت از برنامه خانم دکتر سهیلا انصاری پور جراح و متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ ناباروری و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا هستند. در ادامه داستان زوجی را خواهیم دید که مسیر سخت و دشوار درمان ناباروری را طی کرده اند. اجرای این برنامه را مینا هاشمی و مجتبی حصامی بر عهده دارند. پایان ناباروری محصول گروه دانش شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی مرجان بیات هر هفته ساعت 19 به ناباروری، علل و درمان آن می‌پردازد.

بررسی کتاب «شلیک به آسمان» در «چراغ مطالعه»

یازدهمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه شنبه 8 آذر ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. چراغ مطالعه در این قسمت کتاب شلیک به آسمان را با حضور ابراهیم زاهدی مطلق به‌عنوان مؤلف آن بررسی خواهد کرد. سرنگونی هر فروند از هواپیماهای دشمن اگر با رعایت اصول و ضابطه‌ها انجام شده باشد، کاری بسیار قهرمانانه است و در کشور ما ایران قهرمانی زندگی می‌کند که رتبه‌ای جهانی در این زمینه دارد. کسی که موفق شده است 240 فروند هواپیمای دشمن را منفجر کند، سرنگون کند یا از رده خارج کند. کتاب «شلیک به آسمان» نتیجه مصاحبه‌های ابراهیم زاهدی مطلق با سروان پدافند محمد مصطفوی فر و بازنویسی این مصاحبه هاست. ابراهیم زاهدی مطلق نویسنده و روزنامه نگار تهرانی متولد سال 1340 است. علاوه بر داستان نویسی و خاطره نگاری در ترویج این دو نیز تلاشهای بسیاری کرده و دوره‌هابی کارگاهی برگزار کرده است و دفاع مقدس از موضوع های همیشه مورد علاقه‌ی او بوده است. چراغ مطالعه برنامه‌ای گفتگو محور در حوزه کتاب است که به گفتگوهایی انتقادی با نویسندگان و مترجمان آثاری در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. این برنامه شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پخش مستند جدید «خانواده خرس قطبی و من» از شبکه چهار

مستند سه قسمتی خانواده خرس قطبی و من از 8 آذر ماه در برنامه چهارسوی علم به نمایش در می آید. خانواده خرس قطبی و من تولید 2018 است که از شنبه 8 آذر تا دوشنبه 10آذر هر شب ساعت 22 در قالب مجموعه چهار سوی علم به نمایش در می آید. این مستند جذاب و دراماتیک، زندگی یک ماده خرس و دو توله اش در قطب شمال که در طول یک سال توسط یک محقق محیط زیست، رصد می شده را روایت می کند. مجموعه چهار سوی علم به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

برنامه‌های آینده ایران در صنعت هسته ای روی میز «تهران 20» برنامه تهران 20 امشب (شنبه8 آذرماه) با حضور دکتر فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. در این برنامه، به بررسی برنامه های آینده ایران در صنعت هسته ای و دلیل اینکه در این صنعت پیشرفت کرده ولی در اقتصاد عملکرد مطلوبی نداشته ایم، همچنین بررسی ویژگی های شهید محسن فخری زاده، دانشمند بزرگ ایران اسلامی پرداخته می شود.

تهران 20 روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت 20 از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود. این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

*س_برچسب‌ها_س*