پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجرای طرح شهید سلیمانی در 21 نقطه آلوده شهرستان ملایر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای طرح شهید سلیمانی در 21 نقطه آلوده شهرستان ملایر

همدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت شهید قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید -19، گفت: اجرای دقیق این طرح از صبح امروز (چهارشنبه) در 21 نقطه آلوده شهرستان با مشارکت 15 تیم و با محوریت مراکز و پایگاه‌های بهداشت شهری آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین فارسی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر، اظهار داشت: شیوه اجرایی این طرح مبتنی بر محله و خانواده و با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» است.

وی با اشاره به تشکیل چهار کمیته حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی و کمیته نظارت و پایش در راستای اجرای این طرح، افزود: نیروهای سپاه و بسیج مردمی ملایر با تمام توان در کنار دیگر دستگاه‌ها همچون شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر با بکارگیری امکانات موجود در اجرای دقیق این طرح مشارکت فعال دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه بخشداران در سطح بخش‌ها به عنوان فرمانده قرارگاه های فرعی عمل می کنند، گفت: وظایف در تمامی کمیته‌ها و گروه‌ها مشخص شده و تیم ها با استقرار در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی همراه با کادر بهداشتی و درمانی برای اجرای این طرح انجام وظیفه می‌کنند.

فارسی خطاب به شهروندان ملایری توصیه کرد: افرادی که در راستای اجرای این طرح و با اطلاع قبلی به درب منازل مراجعه می‌کنند، دارای کارت شناسایی و بازوبند طرح شهید سلیمانی هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان پایگاه‌های بهداشت قبل از مراجعه گروه‌ها به درب منازل خانواده‌های مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا، با آنها تماس گرفته و مشخصات افرادی که برای بیماریابی مراجعه می‌کنند را ارائه می دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه مراجعه گروه‌ها به درب منازل از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: شهروندان ملایری باید کارت شناسایی و بازوبند افراد را بر اساس اطلاعات داده شده مطابقت دهند.

ملایر جزو شهرهای برتر کشور در اجرای محدودیت ها

معاون فرماندار شهرستان ملایر همچنین خواستار همراهی و مشارکت اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیاران و اصناف، کسبه و بازاریان در راستای اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی شد و ادامه داد: نیروهای پلیس نیز با تمام توان بر روند اجرای این طرح و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی افراد نظارت دارند.

فارسی با بیان اینکه بسیج مردمی نیز با تمام توان در این طرح حضور دارد، اظهار داشت: ملایر در ردیف 10 شهرستان برتر کشور برای کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا و اجرای مطلوب محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
اجرای طرح شهید سلیمانی در 21 نقطه آلوده شهرستان ملایر 2