جمعه 28 اردیبهشت 1403

اختلافات بین مقامات بالا گرفت / بیانیه شتابزده سران اسرائیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اختلافات بین مقامات بالا گرفت / بیانیه شتابزده سران اسرائیل

اقتصادنیوز: روزنامه عبری «یدیعوت احارونوت» درحالی امروز از جزئیات اختلاف عمیق بین نتانیاهو با فرماندهان ارتش خبر داده بود، که او همراه با وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با صدور بیانیه مشترکی، اعلام کردند با همکاری کامل و محکم با یکدیگر کار می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حالی که روزنامه عبری «یدیعوت احارونوت» امروز (دوشنبه از جزئیات اختلاف عمیق بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فرماندهان ارتش خبر داده بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر همراه با «یواو گالانت» وزیر جنگ و «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر با صدور بیانیه مشترکی، اعلام کردند با همکاری کامل و محکم با یکدیگر کار می کنند.

پایگاه مصری صدی البلد گزارش داد، سران سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترک خود، از رسانه ها درخواست کردند از انتشار آنچه «مطالب دروغ» خواندند، خودداری کنند.

کاخ‌سفید مدعی شد / کمک‌های ما روزانه به اسرائیل ارسال می‌شود

در این بیانیه همچنین آمده است: بین سه مقام صهیونیست، اعتماد کامل و متقابل و همچنین وحدت آشکار در زمینه اهداف وجود دارد.

روزنامه یدیعوت احارونوت امروز از جزئیات اختلاف عمیق و بی اعتمادی بین ارتش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده و نوشته بود که این امر بر تصمیمات ارتش در تجاوز به غزه به ویژه تجاوز زمینی به آن و همچنین موضع گیری درباره اسرا نزد حماس تأثیر گذاشته است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه 15 مهرماه برابر با 7 اکتبر 2023 عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد، از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تاکنون 4 هزار و 741 فلسطینی شهید و 14 هزار و 245 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و 873 کودک، یک هزار و 23 زن و 187 سالخورده وجود دارد.

آمریکا و اسرائیل به دنبال چرایی غیبت رسانه‌ای حسن نصرالله

این اقدامات وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.