جمعه 30 شهریور 1403

ادعای اسرائیل درباره کشف دو تونل در کرانه باختری

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ادعای اسرائیل درباره کشف دو تونل در کرانه باختری

اقتصادنیوز: شبکه اسرائیلی آب 24 مدعی شد که اسرائیل دهانه دو تونل در شمال کرانه باختری را پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه صهیونیستی آی 24 پنجشنبه شب مدعی شد: ارتش رژیم اسرائیل دهانه دو تونل در شمال کرانه باختری را کشف کرده است. منبع مذکور اعلام کرد که طبق ادعای ارتش این رژیم، ممکن است تونل‌های بیشتری در این منطقه وجود داشته باشد.

این در حالی است که 24 شهریورماه نیز «عامیت هالیوی» عضو کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد: اسرائیل بخش اندکی از شهر زمینی رفح (تونل‌های مقاومت در زیر زمین) را منهدم کرده است.

این نماینده کنست اظهار داشت: رویکرد ارتش در قبال تونل های حماس به شکست آنها (مقاومت) منجر نمی شود. راهبردی وجود ندارد و وارد تونلی شده‌ایم که پایانی ندارد.

از سوی دیگر، یک اسیر صهیونیست بازگشته از نوار غزه گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و ارتش رژیم صهیونیستی چیزی درمود تونل های جنبش حماس در نوار غزه نمی دانند.

«عدینا موشیه» اسیر صهیونیست بازگشته از نوار غزه گفت که ارتش رژیم اسرائیل هیچ چیزی درمورد تونل های جنبش حماس نمی داند و سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» از او درخواست کرده است که نقشه تونل های نوار غزه را بکشد.

وی تاکید کرد: شاباک از من خواست نقشه تونل ها را طراحی کنم و پاسخ دادم که من هنرمند نیستم. دلیل درخواست شاباک این است که آن ها چیزی درمورد تونل ها نمی دانند. تونل های نوار غزه بسیار گسترده و طولانی هستند و در زیر زمین در سرتا سر نوار غزه قرار دارند. در نوار غزه تنها یک تونل وجود ندارد بلکه شبکه ای از چندین تونل وجود دارد که بی انتها هستند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید