شنبه 8 اردیبهشت 1403

«از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» به بازار نشر رسید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
«از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» به بازار نشر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» نوشته محمدعلی حسن‌نیا توسط انتشارات البرز فرجاد منتشر شد. این کتاب به حضور ایران و نیرو‌های مستشاری و سپاه قدس در غرب آسیا اشاره دارد.

در واقع نویسنده بر پایه نظریه نوواقع‌گرایی به موضوع حضور ایران و نیرو‌های نزدیک به جمهوری اسلامی در تحولات غرب آسیا از سال 2010 تا 2016 اشاره کرده است. همچنین کتاب «ایران در میدان» به حضور ایران در سوریه و حضور گروه‌های سیاسی و نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی در عراق، یمن، فلسطین و بحرین را مورد کنکاش قرار داده است.

همکاری دولت سوریه، حشدالشعبی عراق، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، نیرو‌های سیاسی شیعه بحرین، انصارلله یمن و حزب الله با ایران در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته و در آخر به این موضوع می‌رسد که حضور مستشاری ایران و کمک ایران به این گروه‌های سیاسی و شبه نظامی باعث تقویت جایگاه ایران در منطقه می‌شود.

این کتاب در 120 صفحه و در ابعاد رقعی منتشر شده است که جزئیات حمایت‌های منطقه‌ای ایران از گروه‌های مقاومت را نشان داده است.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان مدافع حرم محمدعلی حسن‌نیا انتشارات البرز فرجاد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
«از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» به بازار نشر رسید 2