دوشنبه 16 مهر 1403

از پتانسیل بسیج برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور استفاده شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
از پتانسیل بسیج برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور استفاده شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: معتقدم ظرفیت بسیج برای شناسایی و جهت دهی به نیروهای مخلص و متخصص برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است.

مهدی شاکران در گفت و گو با ایسنا در خصوص هفته بسیج و مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد مردمی، اظهار کرد: شاید بتوان گفت از جمله بزرگترین ابتکارات امام خمینی (ره) فرمان تاسیس بسیج مستضعفان بود. این نهاد مردمی توانایی و ظرفیت خودش را در تمام برهه های حساس کشور تا الان نشان داده است، در جنگ تحمیلی خوش درخشید و هم اکنون در مقابله با کرونا نیز نقش اساسی دارد.

وی افزود: بسیج ابتکار هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب برای مشارکت مستقیم مردم در حاکمیت، حفاظت و صیانت از کشور بود. ایجاد حس مسئولیت عمومی و تشکیل لشکری از افراد مخلص و دلسوز از بدنه خالص جامعه که بدون چشم داشت حاضر است در راستای مصالح کشور و ملت ایران هماهنگ شود از اهداف تشکیل بسیج بود.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با بیان اینکه نخ تسبیح این هماهنگی ولایت است، گفت: بسیجی با فرمان ولی امر خود همواره آماده و حاضر برای مشارکت در عرصه های گوناگون است. فرقی ندارد در جنگ باشد، مانور فرهنگی باشد، حفظ امنیت باشد یا سیل و زلزله و کار جهادی و مبارزه با کرونا باشد. در طول این 40 سال در تمام این برهه ها نقش بسیج چشمگیر و غیر قابل انکار است.

شاکران به وظایفی که بسیج می تواند در آینده بر عهده بگیرد اشاره و تصریح کرد: به نظر بنده مهمترین وظیفه بسیج در آینده، ایجاد روحیه امید و اتحاد در ملت و تقویت هرچه بیشتر خود برای نقش آفرینی در تمام عرصه هاست. بسیج ظرفیت بزرگی دارد و باید در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی بازوی قدرتمند حاکمیت باشد. شناسایی ظرفیت های درونی، هماهنگ کردن و ایجاد شبکه بین نخبگان بسیجی، ایجاد زمینه و بستر برای فعال شدن ظرفیت های بسیج در عرصه تولید و اقتصاد برای تحقق جهش تولید، ایجاد ابتکارات متنوع فرهنگی و اجتماعی می تواند عرصه های نقش آفرینی بسیج باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: معتقدم ظرفیت بسیج برای شناسایی و جهت دهی به نیروهای مخلص و متخصص برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است. امروز به طور جدی مشکل کادرسازی برای آینده انقلاب و کشور داریم که بسیج با توجه به فضای شکل گیری و توانایی جذب نیروهای مومن، می تواند این خلا را پر کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی درستی انجام شود تا تمام افرادی که دل در گرو پیشرفت کشور و انقلاب دارند، جذب شوند تا با سرمایه گذاری درست روی آن ها کادرهای مدیریتی آینده کشور تربیت شوند. یکی از لازمه های تشکیل دولت جوان حزب الهی همین است و این رویکرد اجازه نخواهد داد که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

انتهای پیام