پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟

استانها - ایرنا - برخی از استانداران در بازدید از مراکز ایرنا در استانها ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفتند: خبرنگاران باید قدر و منزلت و جایگاه قلمی که خدا بر آن سوگند یاد کرده و آنان به دست گرفتند را بدانند و با دقت و صحت مطالب را منعکس کنند.

به گزارش ایرنا، استانداران گلستان، فارس، کرمانشاه، البرز و اردبیل و نیز نماینده ولی فقیه در استان یزد به مناسبت روز خبرنگار که امسال با روز عاشورای حسینی همزمان شده بود، طی روزهای گذشته با حضور در مراکز استانی ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید بویژه شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا، به بیان جایگاه اصحاب قلم در روشنگری مسیر حق و عدالت و وظیفه خطیر و تاریخی آنها در بیان حقایق پرداختند.

استاندار فارس: از حرف حق خبرنگاران دفاع می‌کنم

استاندار فارس از آزادگی و دفاع از حق به عنوان ویژگی خبرنگاران یاد کرد و گفت: از حرف حق خبرنگاران دفاع می کنم و هر زمان که در مسیر روشنگری و مبارزه با ظلم، اهالی رسانه دچار مشکلاتی شوند، حامی آنها خواهم بود.

محمد هادی ایمانیه این سخنان را در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و در نشستی با خبرنگاران ایرنا بیان کرد؛ نشستی که با ذکر مصیبت و نوحه سرایی در سوگ سرور شهیدان عالم امام حسین (ع) آغاز شد.

استاندار فارس با بیان اینکه بزرگداشت روز خبرنگار، فریضه‌ای برای مسئولان است، در عین حال به ترسیم مأموریت های فراروی اهالی رسانه پرداخت و گفت: رسانه‌ها نباید فقط منتقل کننده توقعات و مشکلات جامعه باشند بلکه در ابتدا بایستی مشکلات و توقعات مردم را جمع‌بندی و کارشناسی کنند و سپس این مشکلات را بر حسب اولویت‌ها به مدیران منتقل کنند.

ایمانیه با بیان اینکه‌مدیران جامعه باید نقش خبرنگاران و اهمیت فعالیت رسانه‌ها را متوجه باشند، گفت: تلخ و شیرین زندگی نباید خبرنگاران را تحت تأثیر قرار دهد و آنها از موضع دفاع از حق و مظلوم عقب نشینی کنند و چشمان خود را ببندند و ظلم و حقی که از مظلوم گرفته می شود را نادیده بگیرند.

استاندار اردبیل: نیازمند همکاری مجدانه رسانه‌ها در مسیر توسعه استان هستیم

سید حامل عاملی استاندار اردبیل نیز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در اردبیل با تاکید بر اینکه جبران عقب ماندگی‌های تاریخی استان باید دغدغه جدی و اساسی همگانی باشد، گفت: نیازمند همکاری مجدانه رسانه‌ها در مسیر توسعه استان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها به افکار عمومی نزدیک هستند و با همراهی دو طرفه مطالبات، انتظارات، مسائل مردم و حتی انتظارات ناحق را به مسئولان منتقل کنند تا برای حل و فصل آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی افزود: همکاری و مشارکت رسانه‌ها می‌تواند توفیقات لازم را برای مسئولان در مسیر توسعه استان فراهم کند و در این مسیر روشن به همکاری مجدانه اصحاب رسانه نیاز داریم تا تحولی جدی در استان روی دهد و شکاف‌ها ترمیم و جبران شود.

استاندار البرز: خبرنگاران در اذهان عمومی از احترام ویژه ای برخوردار هستند

مجتبی عبداللهی استاندار البرز در بازدید از مرکز ایرنا در کرج گفت: رسالت خبرنگار و اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت، پرخطر و پرمسوولیت است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند به انحای مختلف هم عاشق هستند و هم به حوزه کاری خود علاقه وافری دارند.

عبداللهی اظهار داشت: کسانی که در حوزه رسانه مشغول فعالیت هستند از افراد انتخاب شده، صالح، درستکار و سالم بوده و افرادی هستند که خود را به جامعه، نظام و انقلاب اسلامی وابسته و مدیون می دانند و این افراد به درستی، دقت، سرعت و صحت موضوعات خبری را در کشور نشر می دهند و مردم را از واقعیت ها آگاه می سازند.

وی گفت: خبرنگاران به رغم کاستی ها و کمبودها در صحنه های مختلف حضور می یابند و ماموریت های خطیر خود را به درستی انجام می دهند، وظیفه خبرنگار وظیفه سختی است که مردم به آن نگاه ویژه ای دارند و خبرنگاران در اذهان عمومی از احترام ویژه ای برخوردار هستند.

استاندار البرز ضمن بیان خسته نباشید به خبرنگاران ایرنا، افزود: باید تلاش کنیم تا امیدبخشی را در جامعه به طرق مختلف پویا و احیاء کنیم.

استاندار کرمانشاه: روح مطالبه گری در خبرنگاران باید زنده شود

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در بازدید از بخش های مختلف مرکز ایرنا در کرمانشاه با اشاره به اینکه روح مطالبه گری در خبرنگاران باید زنده شود گفت: مطالبه گری منطقی خبرنگاران باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهاداتی باشد که اجرای آنها در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود: امروز که دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، توقع ما از رسانه های رسمی و خبرگزاری ها این است که صداقت رفتاری داشته باشند و نسبت به افزایش اعتمادسازی در جامعه و تقویت امیدآفرینی تلاش و کوشش کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند با تزریق نشاط و امید بر کل جامعه تاثیر بگذارند در ادامه گفت: در دوره جدید سعی کردیم به سمت رسانه های رسمی برویم چرا که رسانه های رسمی را زبان گویای مردم و مطالبه گرانی صادق می دانیم.

استاندار گلستان: رعایت اخلاق حرفه‌ای اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها را افزایش می‌دهد

استاندار گلستان در بازدید از مرکز ایرنا در گرگان در جمع خبرنگاران این مرکز با تاکید بر ضرورت فراگیری بیشتر آموزش خبرنگاری توسط فعالان رسانه‌ای استان گفت: علاوه بر تولید مطالب باکیفیت و در راستای توسعه استان و بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم، رعایت اخلاق حرفه‌ای در تولید و نگارش اخبار، اعتماد مخاطبین به رسانه‌های گلستان را افزایش خواهد داد.

علی‌محمد زنگانه اظهارداشت: کم‌توجهی به اخلاق حرفه‌ای در فرایند تولید اخبار باعث می‌شود رسانه‌ها جانبدارانه به مسائل ورود کنند که در آن صورت اثرات مخرب آن بیشتر از فواید آن است.

وی بیان کرد: حرف اول و آخر رسالت خبرنگاری رعایت اخلاق حرفه‌ای است و خبرنگاران به خصوص فعالان رسانه‌ای گلستان باید فارغ از احساسات و جهت‌دار بودن، به انجام رسالت اهتمام داشته باشند.

استاندار گلستان ادامه داد: در رسانه‌های استان افراد خدوم و زحمتکش فراوانی مشغول فعالیت دارند که علاوه بر تلاش برای تولید محتوای با کیفیت در مسیر رعایت اخلاق حرفه ای گام برمی دارند که این جنبه در دیگر فعالان رسانه ای استان باید تقویت شود.

امام جمعه یزد در بازدید از ایرنا گفت: امانت داری باعث افزایش اعتماد به رسانه‌ها می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز با حضور در مرکز ایرنا در یزد گفت: خبرنگاران باید صادقانه وارد این عرصه شوند و صادقانه در این مسیر حرکت کنند و انحرافی نداشته باشند؛ رعایت امانت موجب افزایش اعتماد به رسانه‌ها می‌شود.

آیت الله محمد رضا ناصری رضایت خداوند را در انجام رسالت خبری و به دنبال آن حفظ امانت داری مهم دانست و تصریح کرد: رسانه نباید در فضای مجازی که حقیقت ندارد و صداقتی در آن نیست غرق شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید امانت خدا را به اهلش برسانیم اضافه کرد: گاهی در عرصه خبر، امانت داری نمی شود و البته آنهایی که تعهد دارند امانت داری می کنند، گاهی برخی رسانه های معاند خبرها را تکه و پاره یا و کم و زیاد می کنند و طبق میل خود منتشر می کنند تا جامعه را منحرف کنند.

وی بی تفاوتی و ناامیدی جامعه را هدف این دسته از رسانه های معاند دانست و گفت: مهم است که حالت انفعالی در مقابل دشمن نداشته باشیم؛ باید در مقابل دشمن فعال بود و نباید ساده از کنار مسائل گذشت.

شهید «محمود صارمی» در سال 1347 در شهر بروجرد استان لرستان به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به تهران رفت، این شهید بزرگوار بسیار پرکار، پرتوان، فعال، خوش خلق و متواضع بود. او ورزشکاری پرتوان و دارای روحیه مردانگی بود و در رشته کاراته نیز مقام هایی در سطح شهرستان و استان کسب نمود و در دوران دفاع مقدس به مدت 17 ماه در میادین نبرد به عنوان بسیجی جنگید و همواره مدافع اسلام و اهل بیت (ع) بود.

او تحصیلات خود را در رشته جغرافیا تا اخذ مدرک فوق لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد و در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان خبرنگار رسمی آغاز به کار کرد.

در سال 1375 به عنوان سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان انتخاب و به آن کشور عزیمت نمود تا اینکه در روز 17 مرداد ماه در جریان سقوط شهر مزار شریف به همراه هشت دیپلمات ایرانی به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟ 2
استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟ 3
استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟ 4
استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟ 5
استانداران در بازدید از مراکز استانی ایرنا در روز خبرنگار چه گفتند؟ 6