جمعه 31 فروردین 1403

استاندار: بسته‌های مشخص سرمایه‌گذاری ورزشی در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: بسته‌های مشخص سرمایه‌گذاری ورزشی در چهارمحال و بختیاری تدوین شود

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود سرمایه و نیروی انسانی با استعداد در ورزش این استان گفت: بسته‌های مشخص سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مرتبط با ورزش استان از سوی وزارت ورزش و جوانان تهیه و تدوین شود.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست با معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: تهیه بسته‌های مشخص سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف با ورزش این استان به خصوص با اولویت پیست اسکی برف و چمن به ویژه در شهرستان‌های کوهرنگ و بن، قایق‌رانی در تالاب‌ها، رفتینگ در رودخانه‌ها، کوهنوردی و صخره‌نوردی، طبیعت‌گردی و توسعه ورزش روستایی مورد توجه وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از ارتفاع بالا و ایستادن بر بام ایران، می‌تواند پایلوت مناسبی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی کشور باشد.

عباسی تصریح کرد: عملیاتی کردن این مهم و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه، تنها نیازمند اختصاص هزینه و اعتبار نیست، بلکه به برنامه‌ریزی و همت مسوولان ملی و استانی نیاز دارد.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری با برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و قابلیت فعالیت انواع رشته‌های ورزشی در طول چهار فصل سال، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد و تقویت روحیه نشاط و شادابی به خصوص برای جوانان باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توجه وزارت ورزش و جوانان به توسعه رشته‌های ورزشی مختلف در این استان می‌تواند در جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی مناطق مختلف نقش‌آفرینی کند.

عباسی گفت: برای توسعه ورزش در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و رسیدن به اهداف درآمدزایی و اقتصادی در این حوزه به مدیریت مسایل فرهنگی، اقتصادی و ورزشی نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر ورزش و جوانان برای بررسی طرحهای عمرانی ورزشی، بهره برداری از چند طرح و آغاز عملیات طرح استادیوم 15 هزار نفری شهرکرد به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

از چهارمحال و بختیاری ورزشکارانی در رشته دوومیدانی، بسکتبال، والیبال، ووشو، جودو، کشتی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان و شنا در دوره‌های مختلف به عضویت تیمهای ملی درآمده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*