سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تیم تخصصی کانون بسیج جامعه پزشکی استان خراسان شمالی با عنوان «شهید رهنمون» در اردویی یک روزه و در قالب تیم‌های پزشکی و مشاوران حقوقی بسیج، روز سه‌شنبه در مناطق محروم شهرستان جاجرم به مردم کم برخوردار این منطقه خدمات دهی کردند. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد گفت: آتش‌نشانان مرکز استان، در نیمه نخست امسال 871 ماموریت عملیاتی برای کمک‌رسانی به افراد سانحه‌دیده در حوادث مختلف شهری انجام دادند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسافران که سوار می‌شوند، راننده پای خود را روی پدال گاز می‌فشارد، همزمان با غرش موتور ماشین، دودی غلیظ و سیاه از اگزوز تنوره می‌کشد و افرادی را که در ایستگاه انتظار اتوبوس بعدی را می کشند به سرفه می‌اندازد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون سهم بخش خصوصی استان را در ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به حدود یک سوم کاهش داده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: 6 هزار و 126 نفر در استان متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن شدند که از این تعداد، چهار هزار و 310 نفر واجد شرایط این وام هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: 70 درصد سهم گاز مایع استان توسط خودروها استفاده می‌شود و حال آنکه این سوخت باید به مصرف خانگی برسد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالیت سینماهای استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از امروز (دوشنبه) آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - با تداوم شیوع کرونا در کشور و گذر از روزهای سخت و دشوار بیماری، دوباره با موج سوم شرایط ناخوشایندی در استان ها حاکم شده و نگرانی مسئولان و پزشکان حوزه سلامت را نسبت به تعداد بستری ها و فوتی ها در روزهای آینده افزایش داده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - هزار و 52 بیمار خاص در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان هستند که 430 تن آنان را مبتلایان به ام. اس تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا

بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا، در هفته منتهی به چهارم مهر ماه، وضعیت بیماری کووید -19 در کشور روند مختصر صعودی را نشان می‌دهد و در 13 استان شاهد روند صعودی یا آغاز پیک این بیماری بوده‌ایم.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 30 رقم انگور جدید در این استان تولید شد که رعشه، بی‌دانه قرمز و کندری از جمله این ارقام است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - اجرای اقدامات عمرانی به وسیله دولت در خراسان شمالی، نشان داد که تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌هایش هرچند شرایط را سخت کرده است اما این خطه از کشورمان همچنان در مسیر توسعه گام بر می‌دارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - برداشت محصول انگور از سطح 18 هزار و 500 هکتار تاکستان خراسان شمالی آغاز شده است که ارزش اقتصادی این محصول هفت هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تنها 54 درصد از شهروندان استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این میزان پایین تر از میانگین کشوری است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تشکیل نشستی ویژه، وضعیت آبی و نیازهای این حوزه در استان را بررسی می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - عملیات ساخت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله 5.2 ریشتری دیروز شنبه مراوه‌تپه باحضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی گلستان در روستای "فرقسر" این شهرستان مرزی آغاز شد.