سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: آزادسازی زمین برای اجرای نخستین طرح ریلی خراسان شمالی در حدفاصل جوین - اسفراین، معطل موافقت اهالی سه روستای استان خراسان رضوی است و پیگیری‌ها در این باره هنوز نتیجه نداده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سال آبی گذشته، متوسط میزان بارندگی در استان 289 میلی‌متر بود که نسبت به سال ماقبل آن 25 درصد کاهش داشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: چهار هزار و 318 نفر از جامعه روستایی و عشایری استان در نیمه نخست امسال زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 برابر شده است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه گفت: آمار منازل خسارت‌دیده از زلزله 5.2 ریشتری صبح امروز این شهرستان مرزی که تاکنون هشت پس‌لرزه هم داشته به 250 واحد رسید.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - گرگان - پارک ملی گلستان با مساحتی بیش از 900 کیلومتر مربع و میزبانی از 302 گونه مختلف جانوری و هزار و 350 گیاه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اما علاوه بر مخاطرات ناشی از حضور و تردد انسان در سال‌های اخیر با دست‌اندازی غیرطبیعی و ساخت و ساز بی رویه هم مواجه است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه در شرقی‌ترین قسمت استان گلستان گفت که 50 درصد واحدهای مسکونی این بخش شامل یک نقطه شهری، 49 روستای دارای کد شناسایی و 80 نقطه جمعیتی فرسوده و غیرمقاوم است.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: زلزله 5.2 ریشتری امروز مراوه‌تپه به 200 منزل روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد که با توجه به حضور نیروهای امدادی در منطقه، مشکلی برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: 51 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در استان که بهبود یافته بودند، با مراجعه به واحد پلاسما آفریزیس این مرکز، پلاسمای خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: با اضافه شدن سه برنامه پروازی دیگر، شمار پروازهای فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس به 11 مورد در هفته رسید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - یک کتابفروشی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، به مناسبت هفته دفاع مقدس، با راه‌اندازی طرح ابتکاری سنگر کتاب، کتاب‌خوانان و مراجعان را به مهمانی سال‌های دفاع مقدس برد.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری در این استان اظهار کرد که پروازها به روال عادی انجام می‌شوند و فرودگاه گرگان آمادگی کامل جهت امداد و نجات را دارد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: جریان برق 85 روستا و بخشی از مناطق شهری مراوه‌تپه که بر اثر وقوع زلزله صبح امروز این شهرستان قطع شده بود، برقرار شد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - زلزله 5.2 ریشتری امروز شنبه مراوه‌تپه تاکنون تلفات جانی و خسارت مالی نداشت و طبق اعلام مسوولان دستگاه‌های خدمات‌رسان، همه خدمات مورد نیاز ساکنان این مناطق مرزی در دسترس آن‌ها قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش در ساعت 9 و 16 دقیقه شهرستان مراوه‌تپه واقع در شرق استان گلستان را لرزاند که طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری، این زلزله خسارت نداشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان مصوب شده که تاکنون 460 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته در کنار تخته استان فارس زلزله 4.3 و رویدر استان فارس زلزله 4.2 رخ داد، ضمن آنکه در فیروزکوه استان تهران نیز زمینلرزه 3.2 به ثبت رسید.