سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: هزار و 132 متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن در این شهرستان ثبت نام کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا که موجب تعطیلی فعالیت‌های هنری شده بود، هنرمندان هنرهای نمایشی بجنورد، شامگاه پنجشنبه با به صحنه بردن نمایش «مکث روی ریشتر هفتم»، به این سکوت چندماهه پایان دادند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: آیین نماز جمعه این هفته، چهارم مهرماه، به جز شهرهای شیروان، اسفراین و گرمه در دیگر نقاط استان برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: انجام مطالعه بر روی میزان اختصاص حقابه رودخانه اترک در دستور کار کارگروه احیای این رودخانه است که توسط محققان دانشگاه بجنورد اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: بنیاد علوی برای حفاظت از بناهای تاریخی شهرستان مانه و سملقان 10 میلیارد در قالب تسهیلات هزینه می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اعلام کرد: با بازگشایی سیلوی بجنورد، کار خرید تضمینی گندم تولیدی مازاد بر نیاز کشاورزان این استان از سرگرفته شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس هیات شطرنج خراسان شمالی گفت: ملیحه احمدی شطرنج‌باز نوجوان شیروانی برای حضور در اردوی تیم ملی شطرنج دانش‌آموزان ایران دعوت شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - نام خراسان شمالی همواره با قهرمانی‌هایش در رشته‌های جودو، کوراش و کشتی باچوخه درخشیده است اما با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات هدفمند در سالیان اخیر، میزان حضور ورزشکاران این خطه در دیگر رشته‌ها نیز در عرصه ملی جهشی چشمگیر داشته و راه شکوفایی استعدادهای این استان در دیگر ورزش‌ها هموارتر شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: واقفان استان امسال در 40 درصد از وقف‌های خود، شرایط جامعه و پاسخگویی به نیازهای اساسی روز را نیت‌گذاری کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

عضو انجمن غارنوردی و غارشناسی با انتقاد از توریستی شدن غار دستکند «هنامه» در شهرستان شیروان، گفت، ظاهرا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی برای جاده‌کشی و توریستی شدن این غار، مجوز و استعلام کارگروه غارشناسی را نگرفته است و در حال جاده‌سازی برای دسترسی آسان گردشگران به این غار تاریخی است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - هوای مرکز استان خراسان شمالی در نیمه نخست امسال، به جز 2 روز که برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شد، در دیگر ایام پاک و یا سالم بود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد_ ایرنا_ بانوی هنرمند خراسان شمالی و دارنده عنوان نخست جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر امسال، بهره‌گیری از جلوه‌های متنوع فرهنگی و قومیتی استان، که گنجینه فرهنگ‌ها نامیده شده است، را الهام‌بخش طرح‌های هنری خود عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: 19 تیم و گروه جهادی پزشکی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم و همچنین کمک به بیماران نیازمند این مناطق اعزام شدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مشکل کمبود آب روستاهای بیدک و اسطرخی شهرستان‌های گرمه و فاروج استان خراسان شمالی با بازسازی و اصلاح شبکه‌های آبرسانی این 2 روستا برطرف شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: معتادان به الکل و مواد مخدر در صورت ابتلا به کووید 19، این بیماری را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد.