سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایسنا

سازمان هواشناسی کشور با صدور چهار هشدار از تشدید فعالیت سامانه بارشی سرد در کشور، وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق و کاهش دما به طور متوسط 6 تا 10 درجه سانتیگراد و احتمال بارش برف در قلل سبلان و رشته‌کوه البرز مرکزی خبر داده است.

خبرگزاری ایرنا

خرم آباد - ایرنا - کشت زعفران از حدود یک دهه گذشته در لرستان به صورت ناهماهنگ و پراکنده در نقاطی از استان آغاز شد اما امروز این رشته‌های سرخ ارزشمند به یکی از پر درآمدترین و آینده‌دارترین محصولات استان تبدیل شده و دامان کشاورزان را مملو از رضایت و سودآوری کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت نخستین مجتمع تولیدی فرش دوروی ابریشمی روستای «دویدوخ» از توابع شهرستان ترکمن‌نشین راز و جرگلان در استان خراسان شمالی، که تولیدات آن آوازه جهانی دارد، آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: گندم‌کاران استان در سال جاری 131 هزار و 186 تن و 876 کیلوگرم گندم به دولت فروختند که تاکنون سه هزار و 288 میلیارد و 598 میلیون ریال وجه بابت فروش محصول خود دریافت کردند.

خبرگزاری ایسنا

بیشترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته در مراوه تپه استان گلستان رخ داد و در 4 استان کشور نیز زمین‌لرزه‌هایی با بزرگای 4 ریشتر به وقوع پیوست.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون در این استان به ازای هر 394 نفر، یک صندلی سینما وجود دارد و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: سه هزار و 288 میلیارد و 916 میلیون ریال بابت خرید تضمینی محصول گندم در سال جاری به حساب کشاورزان واریز شده است که بدین ترتیب 99.96 درصد مطالبات آنها پرداخت شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: با وجود نگرانی‌هایی که از مسافرت‌ها و تجمعات ماه قبل وجود داشت، هنوز موج سوم همه‌گیری کرونا در این استان آغاز نشده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: داشتن آمار دقیق، چراغ راه و مرجع تصمیم‌گیری است و با صرف استناد به حدس و گمان‌ها، نمی‌توان در زمینه مدیریت کرونا توفیقی به دست آورد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - «سرخی تو از من»، این ترجیع‌بند پرتکرار این روزهای خراسان شمالی و زبان حال بسیاری از شهروندان می‌تواند باشد که این روزها با بی‌مبالاتی و بی‌توجهی عمده پروتکل‌های بهداشتی را به سخره گرفته و اجازه نمی‌دهند تا وضعیت قرمز کرونایی، که بیش از 2 ماه است دامن این استان را گرفته، قدمی پاپس بکشد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد بجنورد در روزهای 12 و 17 مهرماه جاری لغو شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی اعلام کرد: آیین نماز جمعه این هفته، 11 مهرماه، به جز شهرهای شیروان، تیتکانلو، فاروج و گرمه در دیگر نقاط استان برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - دومین زلزله یک ماه اخیر گلستان با شدت بیشتر بخش‌هایی از مراوه تپه را لرزاند اما برنامه‌ریزی مسوولان برای جبران خسارت‌ها در زمانی کوتاه، تحمل مشکل ویرانی خانه‌ها را برای مردم آسیب‌دیده آسان و آن‌ها را برای کوچ به منازل نوساز قبل از فرارسیدن زمستان امیدوار کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نیروی انتظامی در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته، از کشف یک پرونده اخاذی با ترفند جعل عنوان «امیر عرب» از زنان و دختران جوان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - بجنورد - تیم تخصصی کانون بسیج جامعه پزشکی استان خراسان شمالی با عنوان «شهید رهنمون» در اردویی یک‌روزه و در قالب تیم‌های پزشکی و مشاوران حقوقی بسیج، روز سه‌شنبه در مناطق محروم شهرستان جاجرم به مردم کم‌برخوردار این منطقه خدمات دهی کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تیم تخصصی کانون بسیج جامعه پزشکی استان خراسان شمالی با عنوان «شهید رهنمون» در اردویی یک روزه و در قالب تیم‌های پزشکی و مشاوران حقوقی بسیج، روز سه‌شنبه در مناطق محروم شهرستان جاجرم به مردم کم برخوردار این منطقه خدمات دهی کردند. (فیلم: وحید خادمی)