چهارشنبه 18 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: آموزش مهارتی به کارآموزان استان در سال 98 نسبت به سال 92 افزون بر 2 برابر رشد یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: ورود دختران روستایی این استان هر ساله به دانشگاه‌ها 25 تا 30 درصد کمتر از میانگین کشوری است که باید مسوولان علاقه‌مندی لازم را در این زمینه ایجاد کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خون شهدا موجب تبلور روحیه ایثارگری و شجاعت در جامعه است، گفت: صبوری و پایداری خانواده‌های شهدا مثال زدنی است.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - مرزنشینان گنبدکاووس که در سال‌های اخیر همواره با مشکل کمبود آب شرب دست به گریبان هستند پس از امضای قرارداد 120 هزار میلیارد ریالی استانداری گلستان به نمایندگی از دولت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای از جمله در حوزه آب منطقه‌ای، به بهره‌مندی از این مایه حیات و پایان یافتن کم آبی همیشگی امیدوار شدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه خون شهدا موجب تبلور روحیه ایثارگری و شجاعت در جامعه می‌شود، گفت: شما خانواده‌های شهدا آنقدر مانوس با قرآن کریم هستید که شاید هرآنچه که بخواهیم در این مورد بر زبان بیاوریم ضروری نباشد.

خبرگزاری ایسنا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات سیلاب در استان خراسان شمالی خواستار رسیدگی دولت به وضعیت منطقه شد.

خبرگزاری تسنیم

مطابق آمار ارائه شده از سوی خانه تعاونگران ایران, بیشترین رشد در تعداد شاغلان تعاونی ها در سال 98 مربوط به گروه عمده فعالیت های اقتصادی «هتل ورستوران» با 10.3 درصد بوده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان گفت: سیل هفته گذشته حدود 142 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زد که بیشرین آنها در بخش زراعی بوده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - آب سد شیرین‌دره شهرستان مانه و سملقان که به مدت سه روز از مدار مصرف شهروندان بجنوردی خارج شده بود بامداد امروز در شبکه آب آشامیدنی مرکز استان خراسان شمالی جریان یافت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: به دنبال بارندگی و جاری شدن سیل در هفته گذشته، پنج میلیون و 710 هزار مترمکعب سیلاب وارد سدهای استان شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - برق‌رسانی به روستاهای خراسان شمالی از اقدامات دولت در مسیر توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی است که 99.9 درصد روستاها را زیر پوشش برده و اکنون در ذهن خانه‌های گلی دوردست‌ترین مناطق و حتی چادرهای عشایری این استان نیز جز خاطره‌ای از فانوس باقی نمانده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مخابرات منطقه خراسان شمالی در سال جهش تولید و ادامه روند بهینه‌سازی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، چهار روستای مانه و سلمقان این استان را به فیبرنوری متصل کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ایستگاه یکه‌سعود شهرستان مرزی رازوجرگلان با ثبت 36.1 میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارش استان را روزهای پایانی هفته گذشته داشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - از ابتدای امسال 134 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی درگیر حوادث آتش‌سوزی شده و آسیب دیده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: یک جوان روستایی که در حادثه سیل دیروز بجنورد گم شده بود، صبح امروز پیدا و تحویل خانواده خود شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان شمالی از افزایش بیش از هشت برابری تعداد خانه های ورزش روستایی استان از سال 95 تاکنون خبر داد.