سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری دانا

رنگرونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه صادرات باید از روند سنتی بودن خارج شود گفت: تنوع صادراتی در استان زنجان کم بوده و باید گسترده‌تر شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - سال گذشته 14 فقره قتل در زنجان اتفاق افتاد که مرتکبان 13 قتل از سوی پلیس آگاهی زنجان دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: برای روان‌سازی امور توسط تامین اجتماعی، متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد از معاینات اولیه پزشکی با 2 شرط اساسی معاف شدند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: برای توسعه این استان در بخش صنعت، تکیه بر ظرفیت‌های مهم صنایع دستی مانند چاقو، مس، ملیله، چارق و فرش و همچنین بومی‌سازی و حمایت از فعالان این بخش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان نرخ حمل و نقل درون شهری استان افزایش یافت و این تغییرات از تیرماه اعمال می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان 69.1 درصد بوده که این میانگین در سطح کشور 60.93 درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پروتکل بهداشتی بازگشایی مراکز مشاوره ژنتیک به منظور اطلاع رسانی به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیردولتی تحت پوشش جهت رعایت مفاد آن ابلاغ شده و این مراکز با رعایت دقیق موارد بهداشتی کار خود را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - هر ساله با فرا رسیدن تابستان، بازار سبزی و کشت آن در باغات جنوبی شهر زنجان رونق گرفته و بازار شایعات در خصوص آبیاری این سبزی‌ها با آب فاضلاب شهری نیز داغ می‌شود که حالیکه متولیان بهداشتی زنجان معتقدند چنین روش آبیاری در گذشته در این شهر وجود داشته و هم‌اکنون نیز متخلفان به کار خود ادامه می‌دهند، بدون اینکه برخوردهای لازم با آنها انجام شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سرانه اردوگاهی برای دانش‌آموزان زنجانی 23 سانتیمتر است که از میانگین کشوری بسیار کمتر است و بر این اساس باید به طور ویژه به این مساله پرداخته شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال جهش تولید بهره‌برداری از یک‌هزارو 300 هکتار اراضی شیبدار طارم جهت توسعه باغ‌های زیتون در دستور کار است و این طرح هم‌اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خبرگزاری دانا

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان خبرداد و گفت: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو جوان از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

خبرگزاری دانا

جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان از برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در زنجان خبر داد.

خبرگزاری دانا

در حالی که تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون زنجان جزو مصوبات سفر حسن روحانی به استان زنجان بود و در زمان سفر دولت یازدهم به زنجان در سال 93 حدود 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما هنوز هم به اتمام نرسیده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ضامن تامین معیشت پایدار برای بیمه شدگان در جوامع روستایی است و نقش مهمی در فقر زدایی و کاهش مهاجرت به شهرها دارد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق دستورالعمل‌های اعلام شده خوابگاه‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حداقل تراکم از 17 خرداد امسال بازگشایی شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مزار شهدای گمنام گاوازنگ زنجان که از اسفند سال گذشته به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بسته بود پس از گذشت بیش از 100 روز دوباره بر روی زائران باز شد.