سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از مجموع 124 هزار هکتار از زمین‌های مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در این استان، تاکنون 55 هزارو 156 هکتار معادل 44.30 درصد اراضی، به این سامانه‌ها مجهز شده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: سرعت غیرمجاز و بالای یک دستگاه سواری پژو پارس در زنجان حادثه ساز شد و راننده و سرنشین را راهی بیمارستان کرد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان گفت: سال گذشته 6 هزار حافظ قرآنی در این استان تربیت شدند و امسال نیز اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم با همان قوت در دستور کار است.

خبرگزاری دانا

تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به تامین نهاده‌های دامداری‌ها و تخصیص سهمیه استان‌ها از نهاده‌ها دپو شده در بنادر کشور گفت: مسئولان کشوری قول تامین نهاده دامداری‌ها را تا 10 روز آینده دادند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: از آغاز همه‌گیری ویروس کووید 19 در کشور، مردم این استان با همراهی اداره کل انتقال خون علاوه بر تامین فرآورده خونی مورد نیاز استان، نقشی فعال در شبکه ملی خون‌رسانی کشور ایفا کرده اند، به‌گونه‌ای که در این مدت سطح ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوب قرار گرفته و تعداد 897 واحد گلبول قرمز متراکم نیز به سایر استان‌ها ارسال شده است.

خبرگزاری دانا

با گرم‌تر شدن هوا، مزارع زیر کشت گل‌محمدی در هیدج استان زنجان آماده برداشت می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تصادف رانندگی منجر به فوت در سطح مسیرهای ارتباطی این استان طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 47 درصد کاهش نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: درآمدهای عمومی این استان در سال گذشته 17 هزار و 231 میلیارد ریال بود که 48.5 درصد نسبت به سال 97 و 41 درصد نسبت به مصوبه وصول درآمد، رشد داشت.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه در حوادث سیل ابتدای سال گذشته در آق‌غلا، خسارت‌ها را خیلی سریع پرداخت کرد، گفت: شاید مبلغ خسارت‌ها به میزان پرداختی بانک‌ها نبود اما تسهیلات پرداختی بانک‌ها با تاخیر، طلبکاری از دولت و همچنین به صورت وام بود در حالی که پرداختی بیمه‌ها سریع، بدون طلبکاری از دولت و بلاعوض است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی، یکی از موسسات صنعت بیمه بوده که شرایط و چرخه آرامش و آسایش که پیام‌آور صنعت بیمه است را بی‌منت، کامل می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: مناطق محروم و کم برخوردار استان با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه هستند که حل آنها نیازمند عزم همگانی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و خود مردم است.

خبرگزاری دانا

لطفی معاون یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان گفت: مسئولان ارشد استانی قول تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار برای تامین تجهیزات یگان حفاظت منابع طبیعی را دادند ولی تا به امروز قولشان عملی نشده است.

خبرگزاری دانا

عسگری فرماندار زنجان با اشاره به روند افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا گفت: تصمیمات جدید ستاد مبارزه با کرونا زنجان فردا اعلام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: این صندوق در پنج سال گذشته 550 میلیارد ریال در مجموع خسارت پرداخت کرده است.

خبرگزاری دانا

نمایندگان استان زنجان در حالی کار خود را در مجلس شورای اسلامی آغاز کردند که برای جذب اعتبار پروژه‌های نیمه تمام استان کار سختی در پیش دارند.

خبرگزاری دانا

صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از کاهش آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل های استان زنجان نسبت به سال گذشته خبر داد.