سه‌شنبه 17 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری به دلیل تامین اعتبار به موقع و اقدامات انجام شده، مبارزه با آفت‌های محصولات کشاورزی در این استان، موفقیت آمیز بوده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: اصلاح ذات البین (آشتی و سازش دادن مردم) میان اصحاب دعوی بسیار ارزشمند است و اعضای شوراهای حل اختلاف به‌ویژه در روستاها به طور کامل با مردم آشنا بوده و در برخی مسائل، بهتر و راحت‌تر از دادگاه می‌توانند موضوع را حل و فصل کرده و صلح و سازش ایجاد کنند.

خبرگزاری دانا

ابوالفضل طهماسبی، جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: از امروز و در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه، پویش "اهدای خون، اهدای زندگی است" در زنجان آغاز می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماران کرونای بستری شده در این استان طی 6 روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته که ادامه این روند نگران کننده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - فرماند یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: یک گروه پنج نفره از شکارچیان متخلف و غیرمجاز در شهرستان ماهنشان دست به شکار 17 قطعه کبک زدند.

خبرگزاری دانا

سعید شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی قدرت و قوه اجرایی برای ورود به گرانی یا ارزانی اجاره بها نداشته و قانون به این اداره کل این اختیار را نداده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با توجه به شرایط کرونایی بیش از 50 عنوان محتوای فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف هنری در فضای مجازی متعلق به حوزه هنری این استان تولید و منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - قهرمان پرورش اندام تبریزی و دارنده اولین مدال مسابقات آسیایی با بیان اینکه در زمان قرنطینه باشگاه‌های بدن‌سازی، ورزشکاران و مربیان ورزشی با مشکلات مالی و معیشتی دسته و پنجه نرم می‌کردند، گفت: در این شرایط جمععی از بزرگان در یک حرکت انسانی و مومنانه با جمع‌آوری مبالغی در امر تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان شهرمان دست یاری رساندند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان تا روز دوشنبه / 19 خرداد ماه /، خنک خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - ضرورت آماده باش دستگاه‌ها برای مقابله با آتش سوزی مراتع در زنجان، تحقق 18 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال گذشته در زنجان، فعال شدن قطارهای مسافربری ناوگان ریلی شمالغرب و بازگشایی اماکن تاریخی و موزه‌ها در زنجان برای بازدید گردشگران از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - طی یک هفته اخیر (هشت روز) بر اثر وقوع پنج فقره تصادف رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان 11 نفر جان باختند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امسال 10 تعاونی در این استان ایجاد خواهد شد که شرکت تعاونی بندر خشک صادراتی یکی از این تعاونی‌ها است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیر روبط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: گرگ‌ها، پالایشگران خوبی برای طبیعت هستند و نباید بی‌مورد از سوی انسان‌ها تهدید شوند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته 45 مرکز مثبت زندگی در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی ایجاد می‌شوند و در این میان امکاناتی فراهم‌شده تا در قالب سامانه‌های الکترونیکی درخواست‌ها و ثبت‌نام‌ها انجام گیرد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با شرکت بیش از هشت هزار و 300 نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم این استان همزمان با سراسر کشور در 91 حوزه امتحانی، از امروز /17 خرداد / آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا

فناوران یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان موفق به طراحی و راه‌اندازی سامانه پایش بار و انرژی استان زنجان شدند.