چهارشنبه 18 مهر 1403

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مسوول گامی مهم در ارتقای فرهنگ ترافیک است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از ظرفیت سازمان‌های مسوول گامی مهم در ارتقای فرهنگ ترافیک است

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: استفاده از پتانسیل و ظرفیت سازمان‌های مسوؤل، گامی موثر در کاهش سوانح جاده‌ای است که باید از آنها در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک عمومی و کاهش جانباختگان جاده‌ای بهره گرفت.

سردار رحیم جهانبخش، روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات رانندگی زنجان، بر ضرورت عزم جمعی به منظور ارتقا سطح امنیت ترافیک خودرویی تاکید کرد و با اشاره به اینکه بی انضباطی بستری برای تخلف است، اظهار داشت: تمرکز بر یافته‌های تحلیلی از محل وقوع تصادف‌های رانندگی، یکی از راه‌های موثر در امر پیشگیری از تصادفات است.

وی استفاده از فرایندهای هوشمندسازی جاده ای را در بحث کاهش سوانح و بحران ترافیک مهم ارزیابی کرد و افزود: کاهش صدمات ناشی از سوانح رانندگی، تلاش برای نجات جان انسان ها و مرتفع سازی پیامدهای منفی ناشی از این سوانح با عزم جمعی، مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی، اعمال قانون است ولی نکته حائز اهمیت این است که جریمه و مجازات صرفا درمان موقتی بوده و تاثیر فرهنگی در جریان سامان بخشی به ترافیک و کنترل آن ندارد.

مقام ارشد انتظامی استان زنجان گفت: امنیت در سایه همکاری همه آحاد جامعه حاصل می شود و مردم با مشارکت و همراهی خود با پلیس می توانند کمک بسیار بزرگی برای نیروی انتظامی در پیشبرد اهداف و برنامه ها باشند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه آموزش، بهترین و موثرترین راهکار در راستای بهبود فرهنگ سازی ترافیک است افزود: با توجه به اینکه امنیت جانی و روانی آحاد جامعه همواره برای پلیس از اهمیت بالا و بسزایی برخوردار بوده بنابراین برخورد با تخلفات حادثه ساز یکی از اولویت‌های مهم پلیس است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به معیشت کارکنان عاملی موثر در تقویت انگیزه و افزایش امیدواری است تصریح کرد: تقویت دینداری یکی از موثرترین راهکارهای اجرای برنامه های پیشگیرانه به شمار می‌آید.

*س_برچسب‌ها_س*