یک‌شنبه 15 مهر 1403

اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. اسامی معرفی‌شدگان آزمون دکتری 1400 اعلام شد اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در سایت سازمان سنجش اعلام شد. تعداد 38 هزار و 222...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

*س_اسامی معرفی‌شدگان آزمون دکتری 1400 اعلام شد_س*

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در سایت سازمان سنجش اعلام شد. تعداد 38 هزار و 222 نفر برای مصاحبه و مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1400 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی معرفی شدند.

*س_ نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد_س*

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال 1400 دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه www.azmoon.org اعلام شد.

*س_شرط حضوری شدن کلاس‌ها و بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر 1400_س*

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شرایط همه گیری کرونا و تغییر رنگ شهر‌ها، واکسیناسیون دانشجویان در برابر کرونا را شرط حضوری شدن کلاس‌ها از یکم مهرماه 1400 اعلام کرد.

*س_پیگیر واکسیناسیون جامعه دانشگاهی برای برگزاری کلاس‌های حضوری هستیم_س*

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: امیدواریم جامعه دانشگاهی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند تا بتوانیم از مهرماه شاهد برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری باشیم. این موضوع از سوی وزارت علوم و از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا در حال پیگیری است.

*س_زمان‌بندی برگزاری آزمون تولیمو در نیمه اول سال 1400 اعلام شد_س*

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره‌های 159 تا 166 اعلام شد که به شرح جدول زیر است:

*س_تعویق زمان برگزاری بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور_س*

در پی انتشار ویروس کرونا و تصمیم ستاد مبارزه با این بییماری، بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز سال 1400 در روز جمعه 31 اردیبهشت ماه برگزار نخواهد شد. براین اساس و مطابق اعلام زمان‌بندی برگزاری آزمون‌های نیمه اول امسال، بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روز جمعه یکم مردادماه 1400 برگزار می‌شود.

*س_برگزاری مجدد آزمون‌های بین‌الملل از 4 خرداد_س*

آزمون‌های بین‌الملل (TOEFL, GRE General, LELTS, LIFE SKILLS & UKVI) با توجه به مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا از تاریخ چهارم خردادماه 1400 برابر با 25 می 2021 مجددا برگزار می‌شود.

*س_بیش از 635 هزار داوطلب برای کنکور ارشد 1400 ثبت‌نام کردند_س*

برای کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 (با احتساب تمام بازه‌های زمانی ثبت‌نام) که پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعویق زمان برگزاری به تاریخ‌های ششم تا هشتم مردادماه موکول شد، جمعا تعداد 635 هزار و 112 داوطلب ثبت‌نام کردند.

*س_زمان و نحوه مصاحبه آزمون دکتری پیام‌نور بزودی اعلام می‌شود_س*

دانشگاه پیام نور با اشاره به معرفی‌شدگان مصاحبه علمی آزمون دکتری سال 1400 این دانشگاه اعلام کرد؛ زمان و نحوه ثبت‌نام شرکت در مصاحبه علمی از طریق دانشگاه پیام نور متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

*س_مرحله دوم آزمون دکتری دانشگاه تربیت مدرس از 17 خرداد ماه آغاز می‌شود_س*

زمان ثبت‌نام الکترونیکی از 31 اردیبهشت تا 4 خردادماه خواهد بود که داوطلبان باید در این فاصله زمانی براساس راهنمای مندرج در اطلاعیه شماره 2، نحوه ثبت‌نام در سامانه دانشگاه، ثبت نام الکترونیکی خود را انجام دهند. با توجه به شرایط خاص جامعه به دلیل شیوع کووید 19، مرحله دوم آزمون دکتری به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد که الزام است داوطلبان آمادگی و برنامه‌ریزی کامل برای شرکت در جلسات مجازی مصاحبه، در بازه زمانی 17 الی 31 خردادماه سال 1400 را داشته باشند.

*س_امتحانات دستیاران گروه پزشکی تسهیل می‌شود_س*

علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص طرح موضوعاتی با هدف تغییر زمان آزمون‌های دستیاران با توجه به فشار کاری موجود به دلیل کرونا، اظهار کرد: آموزش باید بر اساس نظم و انضباط تعیین شده حرکت کند؛ بی‌انضباطی و بی‌نظمی در آموزش بیشترین ضررش در ابتدا متوجه خود دستیاران است. ما شرایط کرونا و فشار کاری را درک می‌کنیم و تمام تلاش خود را بر این می‌گذاریم که استرس کمتری به دستیاران وارد شود و نظم و انضباط را با فشار حداقلی رعایت کنیم.

*س_تحقیق و تفحص سازمان سنجش با فشار از دستور کار مجلس خارج شد_س*

احمد نادری، نماینده مردم تهران وعضو کمیسیون آموزش در توییتی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان سنجش که هفته قبل در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود، با فشار‌ها و لابی‌ها از دستور این هفته خارج شد؛ خواستار برگرداندن مجلس به راس امور شد.

اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان 2
اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان 3
اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان 4
اعلام نتایج کنکور دکتری 1400 / از تعیین زمان جدید آزمون‌های بین‌المللی تا جزئیات واکسیناسیون دانشجویان 5