دوشنبه 9 مهر 1403

افزایش ارتباطات بین‌المللی فدراسیون سوارکاری در دولت تدبیر و امید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش ارتباطات بین‌المللی فدراسیون سوارکاری در دولت تدبیر و امید

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ارتباطات بین‌المللی فدارسیون فزایش یافت و اکنون ایران عضو فدراسیون اسب‌دوانی و هنرهای رزمی جهانی است.

«مسعود خلیلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: در طول تاریخ سوارکاری ایران حضور در مسابقات بین‌المللی در دولت یازدهم و دوازدهم رقم زده شده و ارتباطات بین‌المللی فدارسیون در این دوره‌ها افزایش یافت و اکنون ایران عضو فدراسیون اسب‌دوانی و هنرهای رزمی جهانی است.

وی اظهار داشت: عضویت فدراسیون سوارکاری ایران در سازمان‌های بین‌المللی، ثبت و ضبط اسب‌های ایرانی در سطح جهانی، میزبانی مسابقات پرش و هنرهای رزمی در کشور، برخورداری از آموزش‌های فدراسیون جهانی سوارکاری در رشته‌های پرش، استقامت و غیره از دیگر مواردی است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاد.

خلیلی همچنین با بیان اینکه اسب‌های ایرانی مانند خزر و ترکمن مانند اسب‌های خارجی توانمند هستند، ادامه داد: تولیدات خوبی در مورد اسب‌های ایرانی داریم و توانایی آنها در پرش همانند اسب‌های خارجی است و سعی می‌کنیم در مسابقات بویژه در بخش نونهالان و نوجوانان از آنها بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: شناسایی اسب‌های بومی، تعیین هویت و تست ژنتیک برای نژادهای ترکمن، دره شور و دیگر نژادها انجام شده و سعی داریم از اسب ترکمن در مسابقات ورزشی بیشتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: همچنین از اسب های وارداتی به کشور نیز تولیدات خوبی انجام شده و می‌توانند برای رده‌های قهرمانی و حرفه‌ای در قاره آسیا و رقابت‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند. ارتقا سطح آموزش و همچنین توسعه و پیشرفت در ابعاد قهرمانی، محوریت فعالیت‌های فدراسیون در سال جاری است.

به گفته رئیس فدراسیون سوارکاری، امسال با مهار و کنترل کرونا و آغاز واکسیناسیون عمومی، امیدواریم مسابقات بین‌المللی سوارکاری که ایران میزبانی آن را بر عهده دارد و اردیبهشت ماه با حضور 20 کشور دنیا برگزار می شود را برگزار کنیم و بتوانیم میزبانی خوبی برای کشورهای شرکت کننده باشیم.

خلیلی تاکید کرد: امیدوارم هر چه سریعتر چالش ویروس کرونا در ایران و جهان به اتمام برسد و فدراسیون سوارکاری به محض اتمام این بحران و در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت‌های رسمی و مسابقه‌ای خود را در سال جاری آغاز خواهد کرد.

*س_برچسب‌ها_س*