جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: در پی انتشار یک فایل صوتی طی چند روز اخیر از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در آن با اطمینان می گوید که خطری از جانب حماس در غزه این رژیم را تهدید نمی کند، نتانیاهو در جدیدترین سخنانش تلاش کرد که مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین و غافلگیر شدن را به گردن دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم بیاندازد و خود را بی تقصیر جلوه دهد.

اقتصاد نیوز: بورل گفت، غزه در انزوا و خاموشی کامل است و این نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی محسوب می‌شود.

اقتصادنیوز: امکان درخواست الکترونیک و غیرحضوری مجوزها هم فراهم شد هر متقاضی واجد شرایط پروانه کسب، بدون حضور و بدون کاغذ میتواند پروانه درخواست دهد و در فاصله 3 تا 7 روز، آنرا دریافت کند.

منابع آگاه اعلام کردند که مصر به اسرائیل درباره هرگونه عملیات یا فعالیت نظامی در محور صلاح الدین در مجاورت نوار مرزی مصر و نوار غزه هشدار داد.

اقتصادنیوز: در شرایطی که رکود در بازارحاکم است بسیاری از کارگران ساختمانی با دشواری های بسیاری به دنبال کاری هستند که تأمین معاش کنند، اما طبق بخشنامه اگر در رشته مهارتی خود مشغول نباشند بیمه نمی شوند.

اقتصادنیوز: تن ماهی به همراه تخم مرغ به هیچ وجه ترکیب مناسبی نیست! در طب سنتی مصرف لبنیات، تخم مرغ و گوشت با همدیگر به شدت منع شده است و نباید این ها را به صورت (دو به دو یا هر سه) را با هم مصرف کرد.

اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته تا مرز 52 هزار و 200 تومان بالا رفت. سؤال مهم این است که افزایش قیمت دلار در دومین روز هفته جاری ادامه دارد؟

اقتصاد نیوز: الکساندر لوکاشنکو، متحد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که مسکو و کی‌یف در خط مقدم جنگ خود در بن‌بست قرار گرفته‌اند و دو طرف باید بنشینند و برای پایان درگیری مذاکره کنند.

اقتصاد نیوز: یک گروه نظامیان پیاده ارتش اسرائیل در کمین مقاومت اسلامی فلسطین در منطقه «صوفا» واقع در شرق غزه گرفتار شد.

پس از کشف حجاب یک پرشک در همایش تجلیل از پرشکان نمونه این شهرستان رئیس دانشکاه علوم پزشکی مازندران مدیران شرکت کننده در این مراسم را برکنار کرد.

اقتصاد نیوز: مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه اشغالگران آمریکایی در الحسکه سوریه خبر داد.

اقتصادنیوز: رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام خبر انهدام یک باند شماره‌گذاری خودروهای لوکس، شگرد قاچاقچیان برای پلاک‌کردن این خودروها در پایتخت و مراکز استانها را توضیح داد.

اقتصاد نیوز: معاون حقوقی و بین‌الملل وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرا رسیدن 18 اکتبر و لغو تمامی تحریم‌های ایران در حوزه موشکی و تجهیزات دوگانه که مرتبط با بحث‌های تسلیحاتی است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع در حال حاضر هیچ مانعی برای ایران در حوزه برنامه موشکی و چه در زمینه صادرات و واردات تسلیحات وجود ندارد.

اقتصاد نیوز: پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابعی آگاه گزارش داد، انتظار می‌رود وزیر دفاع عربستان روز دوشنبه جهت دیدار با مقامات دولت جو بایدن به واشنگتن سفر کند.

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان بورس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به شایعات در رابطه با تعطیلی بورس به دلیل اثرات جنگ اسرائیل و غزه پاسخ داد.