یک‌شنبه 10 تیر 1403

اقدام کانادا علیه اسرائیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اقدام کانادا علیه اسرائیل

وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد در تحریم‌های جدیدی، 7 فرد و 5 نهاد رژیم صهیونیستی را به دلیل نقش آنها در تسهیل، حمایت یا کمک مالی به اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی تحت تحریم قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دولت کانادا 7 فرد و 5 نهاد رژیم صهیونیستی را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته وزارت خارجه کانادا، شهرک نشینان افراطی صهیونیست به خشونت‌هایی دامن زده‌اند که منجر به تلفات جانی و تخریب اموال و زمین‌های کشاورزی در کرانه باختری شده است. این حملات همچنین منجر به آوارگی اجباری جوامع فلسطینی شده است.

کانادا پیش از این و در اواسط ماه مه نیز 4 شهرک‌نشین صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحت تحریم قرار داده بود.

در ماه آوریل نیز اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌هایی را علیه «شخصیت‌های کلیدی» که گفته می‌شود در پس خشونت‌های افراطی شهرک‌نشینان بوده‌اند، وضع کردند. یکی از این افراد در سال 2015 در یک آتش‌سوزی مرگبار در منزل یک فلسطینی در کرانه باختری دست داشت که منجر به کشته شدن پدر، مادر و نوزاد 18 ماهه آنها شد».

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید