جمعه 31 فروردین 1403

الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه «امید»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه «امید»

تهران - ایرنا - اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه امید ملزم شدند و شیوه‌نامه جدید فعالیت‌های صنفی در طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا ابلاغ شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اتاق اصناف ایران، در اطلاعیه این اتاق آمده است: به موجب ضرورت اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بارگذاری اطلاعات واحدهای صنفی سراسر کشور بر بستر سامانه امید به نشانی asnaf.moi.ir الزامی است.

این اطلاعیه می افزاید: بر اساس طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، الزامات و ضمانت اجرای فعالیت‌های پنج‌گانه مدیریت هوشمند بر بستر سامانه امید برای «دستگاه های اجرایی»، «خدمات گیرندگان از دستگاه های موضوع ماده 2 قانون مدیریت بحران»، «واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی»، «علمی، تحقیقاتی و آموزشی»، «فرهنگی و اجتماعی» و «تردد خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی (برون و درون شهر)» ابلاغ شده است.

در اطلاعیه اتاق اصناف ایران تاکید شده است: در بخش «واحدها و فعالیت های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی)»، مشاغلی که اسامی آنها در ادامه ذکر می‌شود، با داشتن تاییده تزریق واکسن 2 دوز در سامانه امید و اخذ QR کد از سامانه مجاز به فعالیت می شوند و نباید در وضعیت قرنطینه بیماری باشند.

سایر مشاغل خارج از فهرت، فقط با داشتن تاییدیه تزریق واکسن و اخذ QR کد مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه نبودن در زمان فعالیت می توانند فعالیت کنند و مراجعان به واحدها و فعالیت‌های صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن در سامانه بوده و همچنین در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند.

در این اطلاعیه، ضمانت اجرایی این طرح در سه مرحله اخطار کتبی پلمب به واحدها، مسدود کردن پوز بانکی به مدت 2 هفته و پلمب به مدت 30 روز تبیین شده است که در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت نسبت به رفع پلمب اقدام خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ناظر عالی)، اتاق اصناف ایران (ناظر در اجرا)، اتحادیه مربوط (مسوول اجرا)، وزارت صمت، نیروی انتظامی، سازمان‌های نظام پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی (همکار)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (ناظر حوزه های ذی‌ربط) تعیین شده‌اند.

برپایه این اطلاعیه، 9 گروه شغلی که ملزم به 2 دوز واکسن شدند شامل:

1- مراکز سرو غذا در محل از قبیل رستوران، چایخانه، قهوه‌خانه، کافی شاپ، فست فود

2- تالار پذیرایی و باغ تالار

3- استادیوم‌های و باشگاه‌های مسابقات ورزشی، باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده، استخرهای شنای سرپوشیده، پارک‌های تفریحی آبی، شهر بازی و مراکز تفریحی) مسقف

4- پاساژ، فروشگاه زنجیره‌ای

5- همه مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل، مسافرخانه، بوم گردیی

6- تورهای گردشگری

7- بانک‌ها و موسسات خدمات مالی، کارگزاری های بورس

8- دفاتر پیشخوان دولت، پلیس بعلاوه 10، دفاتر خدمات تلفن همراه، دفاتر ارائه خدمات قضایی و مراکز مشابه و

9- سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی است.

به گزارش ایرنا، از اسفندماه سال 98 شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شد و یک‌سال بعد همزمان با اسفندماه سال 99 نسبت به واکسیناسیون اقدام شد.

برچسب‌ها