جمعه 28 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه الف

اجتماعی وب‌گاه الف

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ازتهیه اطلس مخاطرات طبیعی با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبرداد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: حجم ذخیره سدهای مشهد به حداقل ممکن رسیده است و سد دوستی با 12 درصد ذخیره آب و 144 میلیون متر مکعب حجم ذخیره تقریبا به گل نشسته است به گونه‌ای که در واقع 44 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت است.

فرمانده مرزبانی فراجا از انهدام باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق موادمخدر و کشف بیش‌از یک تن انواع موادمخدر طی 2 عملیات جداگانه در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آن بخش سعدآباد (ساختمان حافظیه) در اختیار دستگاه‌های دیگر است اما اصل ماجرای فرش‌های مفقودی کیفیت و چگونگی باید روشن شود.

در حالی که وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده، در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در هیرمند به 90کیلومتر بر ساعت رسید.

علیرضا زاکانی گفت: هدف‌گذاری مجموعه مدیریت شهری تهران این است تا سال 1410، هفتاد درصد رفت‌وآمدهای درون‌شهری به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت پذیرد.

عزت‌الله ضرغامی گزارش‌های گنج‌یابی برخی مسؤولان را روایت کرد و فلزیاب را معضلی برای میراث فرهنگی دانست. او همچنین دستور تعیین تکلیف و معدوم کردن فلزیاب‌هایی را که کشف و ضبط می‌شود صادر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده یوزپلنگ مادر به‌همراه توله‌اش در شهرستان جغتای خبر داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، اعلام کرد که آمار کودک همسری در سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اجرای حکم اعدام قاتل شهید قاسمی شیری در زندان بندرعباس خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بنا بر اعلام دولت، قرار است مترو پرند در اواسط امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور با اشاره به وجود بیش از11.5 میلیون موتورسوار در کشور گفت: از این میان تنها 1.5 میلیون یعنی 13 درصد موتورسواران دارای بیمه نامه هستند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: 200 میلیارد ریال از اموال مقصر متوفی که برای اجرای احکام حقوقی این پرونده توقیف شده بود، به فروش رسید.

بر اساس دستورالعمل جدید اعلام‌شده، حجاج می‌توانند بدون شرایط سنی حداکثر مبلغ 500 دلار آمریکا ارز مسافرتی دریافت کنند.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه عده‌ای در سال‌های گذشته کم‌فرزندی را در کشور تبلیغ کردند، گفت: باید الگوی فرزندآوری در کشور تغییر یابد و به سمت خانواده‌های پُر جمعیت حرکت کنیم.