چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور با تلاش های شبانه روزی دولت حل خواهد شد، گفت: توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان نهاوند را از وزارت صمت و جهاد کشاورزی پیگیری می‌کنم.

تعداد زیادی از تاکسی‌ها، وانت‌بار‌ها و خودروهای بنزین‌سوز برای کاهش هزینه‌های خود، خواستار جایگزین کردن گاز CNG در ازای بنزین به عنوان سوخت اصلی وسایل نقلیه گازسوز خود هستند؛ زیرا استفاده از سی ان جی، هزینه‌ها را به میزان 80 درصد برای رانندگان کم‌تر می‌کند.

بانک سپه در راستای تسهیل شرایط حضور مشتریان خود در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، امکان وکالتی شدن سپرده طرح‌های نگین مهر و نگین آتیه را فراهم کرد.

براساس اطلاعیه مندرج در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان تا ساعت 24 جمعه 29 اردیبهشت می‌توانند در یکی از 26 بانک اعلامی، حساب وکالتی به مبلغ 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت افتتاح و پس از زمان مذکور فرایند انتخاب خودرو را آغاز کنند.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز گذشته در سامانه نیما به معادل 69 میلیون دلار رسید.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری گفت: قیمت بلیت اتوبوس بین شهری از امروز 29 درصد افزایش یافت.

وزارت بازرگانی و صنعت هند از مبادلات تجاری 510 میلیون دلاری این کشور با ایران در سه ماهه نخست 2023 خبر داد و اعلام کرد واردات هند از ایران در این دوره 12 درصد رشد کرده است.

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: بحث خودروها بسیار مهم است و در این بحث عقب هستیم، درباره تحویل خودرو نه قانون جوانی جمعیت پیش بینی کرده که مادر باید صاحب گواهینامه باشد و نه قانون پیش‌بینی کرده که باید مادران ودیعه ای در بانک ها بگذارند.

دادستان گیلان در خصوص شرایط جدید برای بهره مندی شهروندان ساکن آپارتمان‌های فاقد پروانه از امتیازات رفاهی آب، برق و گاز را اعلام کرد.

در نشست بررسی کتاب مجموعه اسناد بودجه ریزی کهن مطرح شد: بودجه کشور در دوره طلایی میرزا تقی خان امیر کبیر با تراز مثبت مواجه بود. زبان سیاق و دشواری های شناخت تجربه حکمرانی دیوانی در ایران. مجموعه ده جلدی حاضر با ترجمه زبان سیاق آغازگر مطالعات و پژوهش ها در نظام بودجه ریزی کهن کشور به شمار می رود و این امر آشنایی محققین با رازهای حکمرانی در ممالک محروسه را ممکن می کند.

یک کارشناس مصری با اشاره به بازگشت روابط ایران و عربستان گفت که بازگشت روابط تهران و قاهره به زودی از سرگرفته خواهد شد.

وزیر نیرو از قطع یارانه مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: براساس بند «ل» تبصره 15 در بخش آب و برق مکلف هستیم یارانه مصارف مازاد بر الگو را قطع کنیم که به صورت پلکانی این اتفاق می‌افتد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه پنجره واحد زمین در هفته دولت رونمایی می شود گفت: دریافت هرگونه وجه فاقد قانون در حوزه زمین تنها تخلف نیست بلکه جرم است.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه 225 میلیارد ریالی 2 شرکت لبنیاتی خبر داد.

مقایسه قیمت‌گذاری لاماری ایما توسط مونتاژکننده آن در داخل با قیمت سازنده این خودرو در چین، نشان می‌دهد قیمت این خودروی چینی آنجا یک سوم قیمت مونتاژکننده ایرانی است، ضمن آنکه این خودرو در بازار کشورهای همسایه هم بسیار ارزان‌تر از کشور ما عرضه می‌شود.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی نسبت به کلاهبرداری از صاحبخانه‌ها و مستاجران به بهانه ثبت آنلاین و رایگان قرارداد اجاره منزل هشدار داد.