پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

قرارداد اکران سه فیلم سینمایی با بازی بازیگرانی همچون باران کوثری، حامد بهداد، رضا کیانیان و حبیب رضایی در شورای صنفی نمایش ثبت شد.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) فراجا بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی مضاعف به زائران اربعین تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اپوزیسیون خارج از کشور از ابتدا تا به امروز در ارزیابی جایگاه خود در بین مردم ایران دچار توهم بوده است و مردم ایران پاسخ محکمی به تحریم‌کنندگان محرم دادند.

دسته طویریج، بزرگترین دسته عزای امام حسین علیه‌السلام است که روز عاشورا هروله‌کنان وارد کربلا و حرم‌های مطهر می‌شوند. معاون اول استانداری کربلا می‌گوید: امسال بیش از پنج میلیون نفر در قالب دسته طویریج به سوگواری پرداختند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از چاپ 17 هزار جلد "گذرنامه ویژه اربعین" خبر داد و امتیازات ویژه این نوع گذرنامه را تشریح کرد.

ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح برای افراد زیر 18 سال امکان‌پذیر شد. معاون عتبات سازمان حج و زیارت می‌گوید: این افراد می‌توانند به عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند.

دو سال دیگر کشف حجاب و برهنگی به کجا می‌رسد؟ در بلند مدت سرانجام کار چه خواهد شد؟ آیا کشور به سوی برهنگی بیشتر پیش می‌رود یا اوضاع حجاب سامان خواهد یافت؟

رئیس جمهور ترکیه در مراسم علویان استانبول حضور یافت.

استاندار تهران گفت: بی‌هدفی و بی‌هویتی خطر بزرگی است که دانش آموزان را تهدید می‌کند، نظارت بر مهدهای کودک بخش خصوصی ضروری است، چرا که شخصیت فرد از دوران کودکی شکل می‌گیرد.

همزمان با ماه محرم و به مناسبت شهادت ابا عبدالله الحسین (ع)، مجموعه ای از آثار گنجینه موزه های نیاوران با موضوع واقعه روز عاشورا به نمایش گذاشته شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: بافت تاریخی هرابرجان و شش اثر تاریخی یزد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

صدای پای زائران اربعین در مرز مهران از هم اکنون به گوش می رسد و مسئولان ملی و استانی در حال آماده سازی زیرساخت های اربعین در پرترددترین مرز زمینی کشور هستند.

رضا اسماعیلی می‌گوید: باید از تریبون شعر آیینی و هیئت برای تبلیغ آموزه‌های اصیل دینی، روشنگری، بیداری و معرفت‌افزایی استفاده کنیم. استفاده سلیقه‌ای و ابزاری از این تریبون ظلم است.