پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

شبکه اجتماعی "تردز" شرکت متا پلتفرم که به "قاتل توییتر" شهرت پیدا کرده، با کاهش تعداد کاربران روزانه فعال و زمان سپری شدن در این اپلیکیشن، از زمان راه اندازی شدن در آخر هفته گذشته، روبرو شده است.

فروش کلی سینماها از ابتدای امسال تاکنون در حالی به 345 میلیارد تومان نزدیک شده است که با فرا رسیدن ماه محرم و توقف اکران فیلم‌های کمدی پیش‌بینی‌های مختلفی درباره روند گیشه در ماه‌های آینده مطرح می‌شود.

شهرام آزادیان، استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران درگذشت.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: تعداد متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه امسال نسبت به سال قبل حدود 20 درصد افزایش یافته است.

معاون اول رئیس‌جمهور کم توجهی به آموزش و پرورش را کم توجهی و ضربه به آینده کشور دانست و تصریح کرد: اجرای عملیاتی و زمانبندی شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی مهم و اساسی در کاهش و یا به صفر رساندن نرخ بازماندگان از تحصیل و دانش آموزان در حال ترک تحصیل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه با افتخار به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه پیشکسوتان خدمت می‌کند، بر رفع مشکلات مالی موسسه هنرمندان پیشکسوت و پیگیری دستور رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد.

سیطره، روایتگر نفوذ خودسرانه جوانی به نام نادر کیانی به تشکیلات گروهک‌های تروریستی دموکرات و کومله است که تقریباً 7 سال از زندگی‌اش را در برمی‌گیرد و نادر طی این مدت موفق می‌شود به رده‌های بالای امنیتی کومله نفوذ کند.

درآمد عربستان از محل حج، میانگین سالانه حدود 150 میلیارد دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2032 میلادی به 350 میلیارد دلار برسد.

یک استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: اگر کنشگر خوب حوزوی تربیت شود قطعا مطالبه رهبر معظم انقلاب که فرمودند «من نسبت به تبلیغ نگران هستم» محقق خواهد شد.

رجب اعتمادی روزنامه‌نگار و نویسنده رمان‌های عامه‌پسند نیمه‌شب گذشته در 90سالگی از دنیا رفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از آمادگی مرز خسروی برای پذیرش زوار اربعین به صورت 24 ساعته خبر داد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تاکید کرد: اتفاق جدیدی برای فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله رخ نداده و این فیلم فقط پروانه نمایش برای خارج از کشور دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات روسیه از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم خزر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جواد عزتی بازیگر موفق سینمای ایران قصد دارد با فیلم تحت عنوان «تمساح خونی» کارگردانی سینما را هم تجربه کند.

انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت احمدرضا احمدی را تسلیت گفت.