پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امام جمعه اراک و استاندار مرکزی تحریم مقامات ایران را محکوم کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه اراک و استاندار مرکزی تحریم مقامات ایران را محکوم کردند

اراک - ایرنا - امام جمعه اراک و استاندار مرکزی با صدور بیانیه‌ای مشترک، تحریم وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اقدامات نابخردانه آمریکا در مواجهه با ایران اسلامی و ملت بزرگ این کشور سابقه دارد و به‌طور قطع در نتیجه استیصال این رژیم جنایتکار در برابر قدرت و گستره نفوذ و تاثیرگذاری ایران اسلامی در سراسر دنیا صورت می‌گیرد. بیانیه می افزاید: جنایات آمریکا در قبال ملت‌های آزادیخواه و مسلمان جهان و به ویژه مردم مسلمان ایران گسترده و از شمار خارج است و تاریخ به عنوان گویاترین و صادق‌ترین شاهد می‌تواند فهرستی بلند بالا از این جنایات را در اختیار هر انسان پرسشگری قرار دهد. امام جمعه اراک و استاندار مرکزی در این بیانیه مشترک اظهار داشته‌اند: مردم ایران اسلامی نه تنها بعد از پیروزی انقلاب نمونه این جنایات را در وقایعی همچون جنگ تحمیلی هشت ساله، واقعه طبس و ساقط کردن هواپیمای مسافربری را به‌خوبی درک کرده‌اند بلکه با مروری بر تاریخ این سرزمین می‌توان نشانه‌های فتنه انگیزی، زیاده خواهی و دسیسه‌چینی آمریکا حتی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور را مشاهده کرد.

بیانیه می افزاید: دسیسه‌های آمریکا جز در مسیر منفعت سردمداران متجاوز آمریکایی و به‌غیر از هدف به زیر سلطه درآوردن این کشور و مردمانش صورت نگرفته است. دربخشی از این بیانیه آمده است: تحریم‌های متعدد و بی‌سابقه علیه ملت بزرگ ایران و مواجه کردن آنان با سختی‌ها و مشکلات از دیگر نمونه‌هایی است که ماهیت پر از شقاوت و فتنه برانگیز سردمداران آمریکا را به خوبی در مقابل دیدگان مردم جهان نمایان می‌کند. امام جمعه اراک و استاندار مرکزی در بخش دیگری از بیانیه افزوده‌اند: از سوی دیگر تحریم اشخاص و مقامات کشور همچون تحریم وزیر محترم کشور و فرمانده محترم نیروی انتظامی و دیگر مسئولان کشوری نیز ثابت می‌کند که آنان نه تنها در جریان اعمال تحریم‌های متنوع و سنگین گذشته به اهداف مورد نظر خود دست نیافته و نتوانستند این مردم و این کشور را به زانو درآورند، بلکه این‌گونه اقدامات آنها مهر تاییدی بر عجز و ناتوانی‌شان در قبال اراده و خواست و قدرت ملت بزرگ ایران است. در این پیام گفته شده است: تحریم وزیر محترم کشور و فرمانده محترم نیروی انتظامی به عنوان 2 سرمایه بزرگ این کشور محکوم است و ادامه این اقدامات نه تنها خللی در اراده ملت ایران در مسیر ایستادگی، پیشرفت و ترقی و پشتیبانی از مسئولان ایجاد نمی‌کند، بلکه به آنان ثابت خواهد کرد راهی که انقلاب پیش گرفته در مسیر صلاح است و سلاح مقاومت هوشمندانه‌ای که با تکیه بر ظرفیت‌های خود به سمت دشمنانی همچون آمریکا و متحدانش نشانه رفته‌اند، آنان را هر روز به هدف نزدیکتر کرده و دست دشمنان را از تمامیت این مرز و بوم کوتاه نگاه خواهد داشت. استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س*