پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امام خمینی (ره) مردم را برای پاسداری از اسلام و ایران بسیج کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام خمینی (ره) مردم را برای پاسداری از اسلام و ایران بسیج کرد

کرج - ایرنا - عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشورگفت: امام خمینی (ره) مردم را برای پاسداری ازاسلام و ایران بسیج کرد.

دکتر محمد رضا اسپرورین روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا درکرج اظهارداشت:: امام اسلام ناب را دوباره زنده کرد و به ذهن وعمل انسان ها وصحنه های سیاسی جهان برگرداند؛ پس حفظ این میراث عظیم یعنی جمهوری اسلامی وظیفه ملی و دینی ما است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار امام خمینی (ره) دردفاع ازحق دربرابرباطل، خاطرنشان کرد: بنیانگذار ومعمار کبیرانقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، به بشریت آزادی و دادخواهی حق دربرابر مظلوم راعطا کرد. امام خمینی (ره) نگاه بلندی داشت و انقلاب اسلامی را محدود به قلمروهای سرزمینی نمی‌دانست و مبتنی بر این نگرش انقلاب اسلامی نبرد اسلام واستکبار، نبرد خیر و شر، نبرد ایمان و کفر، نبرد حزب الله و حزب شیطان برای پیاده شدن اسلام بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان ابتدا، به انقلاب اسلامی، جهانی می‌نگریست، افزود: ایشان احکام و فقه را تابع نظام اسلامی وهدف اصلی دین را استقرار حکومت عدل الهی می دانست.

اسپرورین ادامه داد: امام راحل هیچگاه دردوران تبعید درترکیه، عراق و پاریس، احساس غربت نکرد وهمه جهان را سرزمین اسلام می پنداشت. نظریه ولایت فقیه امام (ره) مرز زمینی ندارد و تنها مرزش، مرزگفتمانی است که برخاسته از دیدگاه شیعه علوی است.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) با طرح نظریه ولایت فقیه ثابت کرد که جامعه اسلامی آمادگی دارد تا ولایت و سرپرستی خودش را درامتداد امامت بیابد وخود را درشعاع نورانیت ولایت معصومین (ع) قراردهد.

وی که ریاست مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرز را نیزبرعهده دارد، یادآورشد: امام سکان هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفت و با استقرار جمهوری اسلامی به همه جوامع اسلامی و عدالت‌خواه دنیا فهماند که حق، همیشه پیروز و باطل همیشه نابود است.

اسپرورین با بیان اینکه امام (ره) صدای مظلومین دنیا را بلند کرد و برسر ظالمین و ستمگران فریاد کشید، بیان داشت: ایشان عدالت‌خواهی را به بشریت آموخت و ظلم ستیزی را درجهان زنده کرد و با طاغوت های زمان جنگید و نابودی طاغوت را عیان ساخت.

وی به قیام 15 خرداد هم اشاره کرد و افزود: خاستگاه قیام 15 خرداد از نقش و جایگاه روحانیت شیعه در جامعه ایران و پیروی مردم از آنها ناشی می شود. زیرا در طول 100 سال گذشته تاریخ معاصر، روحانیت مبارز انقلابی به دلیل سیاست ها و برنامه های ضد اسلامی سلسله قاجار و خاندان پهلوی، توده های مردم مسلمان ایران را علیه آنها بسیج کردند.

وی گفت: قیام 15 خرداد که درپی دستگیری امام خمینی (ره) در 13 خرداد 1342 خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن 1357 خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشوردر ادامه به نگاه ویژه امام خمینی (ره) به مدرسه سازی پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) رویکرد ویژه ای به امرمقدس مدرسه سازی داشتند به گونه ای که می توان ازرهبرمان به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشورپس ازانقلاب یاد کرد.

وی تاکید کرد: برای خیرشدن وگام برداشتن برای کمک به مردم کافی است زندگی ساده امام خمینی (ره) را الگو قرار دهیم تا ایران آباد وآبادترشود.

*س_برچسب‌ها_س*