جمعه 7 اردیبهشت 1403

انفجار در پایگاه هوایی کریمه، تلفات جانی نداشت

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
انفجار در پایگاه هوایی کریمه، تلفات جانی نداشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالیکه برخی منابع خبری از وقوع چندین انفجار در شبه جزیره کریمه و در یک پایگاه هوایی روسیه خبر دادند، وزارت دفاع روسیه هرگونه تلفات جانی در این حمله را رد کرد.

به گزارش منابع خبری به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» وزارت دفاع روسیه عصر سه شنبه به وقت تهران اعلام کرد که انفجار در پایگاه هوایی روسیه در «نووفدوریوکا» در کریمه، تلفات جانی به همراه نداشت.

تصاویر منتشر شده از کریمه نشان داد که ستونی از دود غلیظ در آسمان منتشر شد. مقامات اوکراین اخیرا درباره بازپس گیری شبه جزیره کریمه از روسیه با استفاده از تسلیحات نظامی آمریکا سخن گفته بودند. این اظهارات با واکنش تند روسیه مواجه شد.

چندی قبل «وادیم اسکیبیتسکی» سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داد که احتمال دارد این کشور با استفاده از موشک‌های آمریکایی، شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

وی گفت: «اوکراین می‌تواند از تسلیحات دور بُردی که آمریکا ارائه داده، برای هدف قرار دادن شبه جزیره کریمه استفاده کند.»

سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین مدعی شد: «مرحله جدید عملیات روسیه علیه اوکراین فقط حملات موشکی از هوا و دریا نیست. می‌توانیم گلوله‌باران را در طول کل خط تماس، در طول کل خط مقدم ببینیم. از هوانوردی تاکتیکی و بالگرد‌های تهاجمی به طور فعال استفاده می‌شود.»

«دیمیتری مدودف»، رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور با تاکید بر این موضوع هشدار داد که هر گونه تعرض خارجی به خاک کریمه پاسخ قاطع و کوبنده مسکو را در بر خواهد داشت. شبه جزیره کریمه در سال 2014 بعد از یک همه پرسی به روسیه ملحق شد.

روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز و از آن زمان تاکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی است و به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور کاری ندارد.

کشور‌های غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند. با این حال اخیراً مقام‌های ایالات متحده آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند که کمبود انرژی موجب شود که کشور‌های اتحادیه اروپا در مقابل روسیه تسلیم شوند.