جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز مطالعات آفریقای دانشگاه تربیت‌مدرس، از تدوین برنامه این مرکز برای گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی در حوزه دیپلماسی علمی خبر داد.

تهران - ایرنا - یک کشف جدید می‌تواند تحولی شگرف در ساخت واکسن ایجاد کرده و واکسن‌هایی با طول مدت تاثیرگذاری طولانی را ارائه دهد.

تهران - ایرنا - نام‌نویسی از داوطلبان به منظور شرکت در مصاحبه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و تا چهارشنبه 10 خردادماه ادامه دارد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در برنامه ریزی برای اجرای طرح آموزش برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان آموزش عالی با استفاده از ظرفیت این دانشگاه به دنبال ایجاد بستر مناسب اشتغال هستیم.

تهران - ایرنا - نحوه برگزاری رزم آزمون دروس عمومی دانشجویان دانشگاه پیام نور به تفکیک استانی همراه با جدول زمانی آزمون اعلام شد.

تهران - ایرنا - مینی‌چیلر گردشی، به عنوان نسلی جدید از دستگاه‌های خنک‌کننده، توسط محققان دانشکدگان فنی دانشگاه تهران طراحی و تولید شد.

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف حمایت از توسعه زیست‌بوم شرکتی صنایع بزرگ در سال «مهار تورم و رشد تولید» تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: 346 شرکت در حوزه فناوری نانو تا پایان فروردین 1402 در کشور فعالیت کرده که این شرکت‌ها هزار و 191 محصول نانویی و 241 تجهیز نانویی را تولید و پس از دریافت گواهی نانومقیاس آن را به بازار عرضه کردند.

گرگان_ایرنا_ سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان گفت: بیش از 20 هزار دانش‌آموز و داوطلب آزاد استان در امتحانات نهایی سال تحصیلی جاری در 99 حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد.

تهران - ایرنا - محققان نشان دادند که با استفاده از یک غشای حاوی نانولوله‌های کربنی و بهره‌گیری از احیای الکتروکاتالیستی، حذف ساده‌تر و ارزان‌تر نیترات از آب قابل انجام است.

تهران - ایرنا - کتاب «آمار آموزش عالی ایران سال تحصیلی 1400-1399» در 6 فصل و شامل آمار ثبت‌نام شدگان، دانشجویان و دانش‌آموختگان راهی بازار نشر شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشکده مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی دانشگاه تهران، تغییرات تالاب‌ها و پهنه‌های آبی ایران را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای مشخص کردند.

تهران - ایرنا - نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاهی دانشگاه تهران در پایگاه اطلاعاتی ابسکو (EBSCO) نمایه شد.

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان راه اندازی اداره راهنمایی تحصیلی و اشتغال آفرینی دانشجویان و رتبه بندی و اعتبارسنجی بیش از 2 هزار دانشگاه خارجی را از مهم‌ترین فعالیت این اداره کل در سال 1401 اعلام کرد.

مشهد - ایرنا - پژوهشگر مشهدی و عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد، موفق به طراحی نرم افزار "اُتیسم یار" شد، این طرح کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان مبتلا به اتیسم را به همراه دارد.

مشهد - ایرنا - مدتی است که مقوله جدیدی با عنوان "چت" یا گفت و گو با ماشین هوش مصنوعی باب شده و برخی افراد با آزمودن آن، تجربه تازه‌ای را در این خصوص از سر می‌گذرانند.