جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعلام کرد: ایران رتبه چهارم در زمینه علوم و فناوری‌های حوزه آب در جهان را کسب کرده است.

تهران - ایرنا - معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی و برگزاری نخستین دوره "طرح ملی اعتلا" با هدف تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه ای مسوولان، اساتید و کارمندان این دانشگاه خبر داد.

تهران - ایرنا - کمیسیون دائمی هیات امنای بنیاد ملی نخبگان با محور بررسی فعالیت‌ها، برنامه‌های آینده و افق پیش روی این بنیاد برگزار شد.

تهران - ایرنا - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برپایی نماز در دانشگاه یکی از بهترین ظرفیت‌های فرهنگی است، با این حال تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت عظیم و همایش ملی روزانه نماز بهره‌وری کامل را ببریم.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: امروز اولین مسئله نظام، هنرمندی در تولید پیام و ایجاد تصویر و مدیریت ادراک در حوزه های مختلف است و ما در شبکه سازی، تولید نظریه و تئوری و در هوشمندی در مقابله با ادراک غفلت کرده ایم.

تهران - ایرنا - محققان اسفنجی ساختند که می‌تواند فلزات ازجمله فلزات سنگین سمی مانند سرب و کبالت را از آب آلوده خارج کند و آب سالم و قابل آشامیدن را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

تهران - ایرنا - مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری و دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه بین دانشگاه‌ها یکی از بندهای آن است.

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات نوشت: روابط عمومی‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و امیدآفرینی می‌توانند با آگاهی بخشی، نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کرده و یک شتاب‌دهنده در رونق تولید و اشتغال باشند.

تهران - ایرنا - فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان یک فناوری کلیدی و توانمندساز در راستای دستیابی به اهداف کلان توسعه ملی مانند سند چشم انداز و تحقق جامعه اطلاعاتی همواره در ایران نقش محوری ایفا کرده است.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسب روز ملی و جهانی ارتباطات و روابط عمومی، این مجموعه را متولد ایمان به ارتباطات و اعتقاد به وفاق دانست که با ارتقای جایگاه فردی به اعتلای سازمان می‌اندیشد.

تهران - ایرنا - مرحله دوم آزمون نیمه‌متمرکز دوره دکتری (مصاحبه) سال 1402 دانشگاه علامه طباطبائی از تاریخ 17 تا 25 خرداد امسال جاری برگزار می شود.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه اخبار و مطالبی که درباره فضای دانشگاه‌ها می‌شنویم طمعی است که دشمن نسبت به نسل جوان ما دارد، گفت: در این دانشگاه بیش از 13 هزار دانشجو داریم و اگر چند دانشجوی خاص تحرکاتی داشته اند، آنها هیچ نسبتی با دانشجویان خوب و بدنه هیئت علمی ما ندارند.

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تمام ظرفیت‌ها در راستای برگزاری هر چه بهتر آزمون نهایی این استان بکار گرفته شود، چرا که این آزمون در سرنوشت آینده‌سازان کشور نقش برجسته‌ای دارد.

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امتحانات نهایی ناموس آموزش و پرورش است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

تهران - ایرنا - محققان به پیشرفت فناوری "خاموش سازی ژن" دست یافته‌اند که می‌تواند در توسعه دی ان ای کاتالیست DNAzymes برای درمان سرطان، بیماری‌های عفونی و اختلالات عصبی تحول ایجاد کند.

تهران - ایرنا - کارشناسان هشدار می دهند که وقوع رویداد بزرگ ال نینو امسال تقریبا قطعی است و می‌تواند تا سال 2024 ادامه یابد.