جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر ضرورت قانونی تدریس به زبان فارسی برای دانشجویان خارجی گفت: برخی مجوزها برای آموزش به زبان عربی و انگلیسی اخذ شده است و دنبال آن هستیم مجوزهای دیگری را از مراکز مربوطه بگیریم تا در کنار زبان و ادبیات فارسی از زبان‌های دیگر هم استفاده شود.

شیراز - ایرنا - "شیراز خودش در طول تاریخ دارالعلم بوده است. دانشگاه در شیراز، یعنی دارالعلمی در دارالعلم؛ پایگاهی در قلب یک پایگاه" این بخشی از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در توصیف جایگاه علم در شیراز است، ظرفیت های دانشگاهی در این شهر با رویکرد بین المللی شدن تثبیت جایگاه دارالعلم برای شیراز است.

تهران - ایرنا - هوش مصنوعی موجی جدید از تغییرات فناورانه را پدید آورده است که با ورود آن به شرکت‌ها، تاثیرات شگرفی در آینده نزدیک بر نیرو و بازار کار خواهد گذاشت.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در بازدید از محل برگزاری آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در خوزستان تاکید کرد: قرنطینه آزمون‌ها باید به استانداردهای ابلاغی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارتقاء یابد.

تهران - ایرنا - مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام‌کرد: فردا (شنبه، 30 اردیبهشت) با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهوری و وزیر نفت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، پنج قرارداد تولید بار اول با دانش‌بنیان‌ها منعقد می‌شود.

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه کردستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان همزمان با سراسر کشور با حضور سه هزار و 835 داوطلب در استان برگزار شد.

تهران - ایرنا - گرادو گرافن شرکت نانویی پیشگام در بخش مواد پیشرفته گرافنی برای کاربردهای صنعتی است که به تازگی عرضه تجاری دو محصول خود یعنی Nanodur و Nanolav را آغاز کرده است.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران با اشاره به تخصیص 93 درصدی بودجه دانشگاه به پرداخت حقوق و دستمزد گفت: اینکه درصد مشخصی را از بودجه کل دانشگاه به فعالیت‌های فرهنگی تخصیص دهیم، شاید ممکن نباشد. این فعالیت‌ها یا باید بودجه مشخصی داشته باشند یا امکانات خاصی برای انجام آنها اختصاص یابد.

تهران - ایرنا - اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور مدیران و دولتمردان حوزه علم و فناوری و آموزش عالی، تجلیل از برگزارکنندگان دوره نخست طرح حامیم و آمادگی برای برگزاری دوره دوم طرح، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته آموزش عالی بود.

تهران - ایرنا - وب اسکرپینگ یا جستجوگر داده‌ها هنوز در محافل عمومی و دانشگاهی مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال، با افزایش حجم داده‌های وب در هر سال، تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها به تدریج به بخشی اجتناب‌ناپذیر از تحقیقات علمی تبدیل می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تربیت بیش از 150 استاد دانشگاه، تهیه 10 هزار مقاله علمی و 100 هزار ارجاع علمی به مقالات پرفسور «مجتبی شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام، گفت: استاد شمسی‌پور به عنوان سرمایه نمادین ایران به علم و دانش کشور اعتبار بخشیده است.

کرمانشاه - ایرنا - همایش پاسداشت پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام روز پنجشنبه با حضور «محمدعلی زلفی‌گُل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان استانی و شاگردان این استاد از اقصی نقاط ایران اسلامی در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه گوتنبرگ به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه سامانه های هوش مصنوعی پیشرفته بر اعتماد ما به افرادی که با آنها تعامل برقرار می کنیم، تأثیر می‌گذارد.

تهران - ایرنا - عدالت درمانی، سهولت در دسترسی مناطق دوردست به کادر درمان و البته کاهش چشمگیر هزینه های درمانی، از جمله فواید و مزایای استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در حوزه پزشکی است و هم اکنون برخی کشورها با ایجاد زیرساخت های تهیه و پردازش داده از آن بهره مند شده اند.

تهران - ایرنا - دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که جهان گرمازده ما به احتمال زیاد برای اولین بار در مدت 5 سال آینده از مرز گرمایش 1.5 درجه سانتی‌گراد (2.7 درجه فارنهایت) عبور خواهد کرد.

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به تشکیل قرارگاه دانش بنیان در استان گفت که با بکارگیری از این ظرفیت، و استفاده از دیدگاه و نظرات کاربردی نخبگان به‌دنبال عملیاتی کردن چشم انداز توسعه استان هستیم.