جمعه 14 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که دانشگاه‌ها نقش بزرگی در ارتباط با توسعه و پیشرفت کشور دارند، گفت: نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است.

تهران - ایرنا - یک پروتکل نوین برای رایانه‌های کوانتومی ابداع شده است که می‌تواند دینامیک‌های پیچیده مواد کوانتومی را بازتولید کرده و برای محاسبه دقیق تراکنش‌های سطح اتمی استفاده شود.

تهران - ایرنا - تلاش های بنیاد ملی نخبگان در بازنگری اساسی در شیوه نامه و طرح‌های حمایتی برای خانه‌دار کردن جامعه نخبه با امضای تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و تهیه زمین رایگان از محل مراکز دانشگاهی، رویای خانه دار شدن این قشر ارزشمند جامعه را به امید مبدل کرد.

تهران - ایرنا - پژوهشگران دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران راهکار تازه‌ای برای بهبود ارتباطات و مهارت‌های اجتماعی کودکانی مبتلا به آسیب شنوایی که عمل کاشت حلزون داشته‌اند، ارائه دادند.

تهران - ایرنا - کلیات بسته حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان و مشارکت صندوق نوآوری در تاسیس صندوق خصوصی زیست نوآور در دومین جلسه هیئت عامل جدید صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسید.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صرف برگزاری جشنواره کافی نیست. جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان علاوه بر انتخاب و معرفی برترین‌های ایده‌های فناورانه در علوم پایه کشور، جریان سازی در علوم پایه را پیگیری کند.

تهران - ایرنا - نخستین کنگره بین‌المللی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی با همکاری دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و انجمن مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

شیراز - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به ایده ادغام این دانشگاه در سایر دانشگاه‌ها گفت: ظرفیت پیام نور ظرفیت جمهوری اسلامی است؛ اگر کسی بخواهد این ظرفیت را نادیده بگیرد ظرفیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفته است. با حذف این ظرفیت قطعا دچار پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری خواهیم شد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد با کشت گیاهان دارویی و به کمک فناوری بومی، فرآورده‌های دارویی را با هدف ارتقای سلامت جامعه و به یاری محصولات ارگانیک تولید و تجاری‌سازی کند.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم یکی از مشکلات فناوری را اتصال کمرنگ با اقتصاد دانست و گفت: سعی می‌کنیم از مقوله مشارکت‌پذیری و مردمی‌سازی، دریچه‌های جدیدتری را به این زیست‌بوم اضافه کنیم و فضای جدیدتری را در آن پدید آوریم.

تربت‌حیدریه - ایرنا - مشاور وزیر و دبیر ستاد خیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هزینه‌های خیران نیکوکار در حمایت از دانشگاه‌های کشور و ساخت و سازهای دانشجویی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی آنها قابل محاسبه و تخفیف است.

تهران - ایرنا - «سم آلتمن» مدیر شرکت «اوپن ای‌آی» (Open AI) روز سه‌شنبه با حضور در یک کمیته فرعی قضایی در مجلس سنای آمریکا به منظور بررسی مخاطرات فناوری نوین هوش مصنوعی، از قانونگذاران این کشور خواست که فناوری هوش مصنوعی را با مقررات خاصی نظام‌مند کنند.

تهران - ایرنا - مقاله پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف در فهرست پژوهش‌های شایسته تقدیر بنیاد بین‌المللی پژوهش در گرانش Gravity Research Foundation در سال 2023 قرار گرفت.

تهران - ایرنا - محققان با الهام از آسیابک (نوعی سنجاقک) و سیکادا (زنجره یا جیرجیرک دشتی)، پوشش جدیدی برای ایمپلنت‌های ارتوپدی ساختند. این پوشش نه تنها باکتری‌های مضر را نابود می‌کند، بلکه بر استرس وارد شده بر ایمپلنت نیز نظارت می‌کند، به این معنی که می‌تواند در صورت خرابی ایمپلنت هشدار دهد.

تهران - ایرنا - مسوول طرح کوآپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ششمین دوره آموزشی کارورزانه (Co-op) دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف آماده سازی دانشجویان برای حضور موثر در صنعت و ارتقای اشتغال پذیری برای دانشجویان کارشناسی برگزار می شود.

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه کردستان گفت: قرارداد، موافقت‌نامه و سیاست‌گذاری‌های موجود بر اساس تفاوت‌های حاکم بر کشورها صورت نگرفته و همین موضوع باعث شکست در ارتباطات بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی شده است.