شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: 246 دستگاه کشنده در نتیجه بازدید دادستان کل کشور از اداره کل گمرک تهران ترخیص شد و مالکان ظرف پنج روز مهلت دارند تا برای این مهم اقدام کنند تا مشمول مقررات کالاهای متروکه نشوند.

تهران - ایرنا - پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با انجام یک تحقیق با هدف تشخیص ژن سرطان، موفق به بهینه سازی مدل آبشاری مستقل با طراحی آزمایش در شبکه تنظیم ژنی شدند.

تهران - ایرنا - دبیر میز تحول امور پرورشی از احصای 12 چالش اصلی و 50 چالش فرعی و 150 راهکار در جهت حل و عبور از این چالش‌ها در موضوع تحول امور پرورشی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش جزئیات برنامه‌های مصوب دو سالانه این معاونت در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - جدیدترین آمارهای مرکز آمار ایران برگرفته از داده‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد که بیشترین نرخ باروری در ایران در گروه سنی 25 تا 29 سال با رقم 97.6 درصد است که این گروه به عنوان فعال‌ترین رده سنی در جامعه به شمار می‌روند.

تهران - ایرنا - دبیر رویداد ملی ستاپ اعلام کرد: مهلت شرکت در رویداد سکوی تحول آموزش و پرورش (ستاپ) تا 20 آبان تمدید شد.

تهران - ایرنا - معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: باید از طریق فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها بستری برای فرزندخواندگی موقت در خانواده فراهم کنیم تا کودکان آسیب دیده در دل این خانواده‌ها به درستی پرورش یابند.

تهران - ایرنا - بررسی‌ها نشان می‌دهد سیستم حمل‌ونقل عمومی با وجود شبکه گسترده مترو و اتوبوس در کلان شهر تهران، هنوز در بسیاری از ایستگاه‌ها با کمبود و چالش‌های جدی ساختاری، تجهیزاتی و وسیله نقلیه عمومی برای تردد به ویژه برای سالمندان و معلولان مواجه است.

تهران - ایرنا - سلامت زنان به عنوان نیمی از جامعه و نیروی مولدی که نسل آینده را از نظر جسمانی و روحی پرورش می دهند، بر هیچ کس پوشیده نیست؛ آنان در طول زندگی خود چهار دوره حیاتی را پشت سر می گذارند که تامین سلامت این قشر برای داشتن جامعه سالم ضروری است.

تهران - ایرنا - دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران با استقبال از وضع مالیات بر سیگار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هیچ نفعی از درآمدزایی در حوزه دخانیات نخواهد داشت.

تهران - ایرنا - سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی، انتشار فصلی اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان غیرجاری در شبکه بانکی همچنین اعلام اسامی بدهکاران تسهیلات کلان غیرجاری به دبیرخانه هیات موضوع ماده (6) قانون «ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» خواستار شد.

تهران - ایرنا - طبق لایحه برنامه هفتم توسعه وزارت دادگستری و قوه قضائیه مکلف شدند تا پرونده‌های کاغذی را الکترونیکی کرده و سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی ایجاد شود.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: میزان مرگ و میر مادران باردار در کشور به 20 در 100 هزار تولد زنده کاهش یافته که کمتر از یک درصد آمار جهانی (200 در 100 هزار تولد زنده) بوده و این دستاورد با تلاش متخصصان زنان و زایمان محقق شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملکرد امدادگران و نجاتگران در مهرماه 1402 از انجام 2929 مورد خبر داد و گفت: برپایه داده‌های ثبت شده در سامانه سازمان امداد و نجات، بیشترین عملیات امدادی، در استان‌های اصفهان، مازندران و فارس به ترتیب با انجام 288، 173 و 143 عملیات بوده است.

تهران - ایرنا - معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درباره تعطیلی مرکز مددکاری نابینایان در خزانه و مرکز بهار ویژه حرفه‌آموزی معلولان در یوسف‌آباد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در حقیقت در این دو مرکز تغییراتی ایجاد شده و تعطیل نشده‌اند.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رغم مخالفت دولت به دلیل وجود بار مالی زیاد، با افزایش تعداد قضات و کارمندان دادگستری تا پایان برنامه هفتم توسعه به میزان 40 درصد موافقت کردند.