شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید به بعد کیفی و عملیاتی برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه، گفت: برنامه های پیشنهادی برای هفته قوه قضاییه الزاما نباید در طول این هفته اجرایی شوند بلکه در بازه زمانی بیشتر می‌توانند جنبه عملیاتی پیدا کرده و با حفظ کیفیت لازم برگزار شوند.

اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از اختصاص 30 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های فناورانه این دانشگاه خبر داد.

مسکو - ایرنا - دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به تلاش غرب برای متزلزل کردن اوضاع کشورش در آستانه برگزاری همه پرسی قانون اساسی گفت: آمریکا و شرکای این کشور در ناتو برای اقدامات خود در روسیه از سازمان های غیردولتی و بین‌المللی که اکثرا در آمریکا و کشورهای اروپای غربی مستقر هستند، استفاده می‌کنند.

شیراز - ایرنا - مدیرکل صدا و سیمای فارس درباره پخش کلیپی که در آن کارشناس یکی از برنامه‌های این شبکه به توضیح درباره مشروبات الکلی می‌پرداخت گفت: این کلیپ بخش تقطیع شده‌ای از 45 دقیقه برنامه تخصصی است و کارشناس برنامه درصدد نبود که مشروبات الکلی تخمیری را تجویز کند.

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی، مصرف آب خام و دست اول در صنایع را یک آسیب خواند و گفت: صنایع در این استان باید به تدریج، استفاده از آب خام را به صفر برسانند.

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال 920 میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به این استان برای خرید تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی تخصیص یافته است.

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی در تامین ناوگان اتوبوسرانی تهران نشده است، گفت: 15 هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شهری کلانشهرها، سهم شهرداری در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خطوط مترو تهران است.

تهران - ایرنا - پنج عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌ودومین فهرست لاک‌پشت پرنده قرار گرفت.

قزوین - ایرنا - مدیران ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان قزوین باید در ایام کرونا نگاه ویژه‌ای به کارکنان زن داشته باشند تا این افراد در امورات خانواده با مشکل مواجه نشوند.

تهران - ایرنا - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 350 هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم، گفت: اکنون انسداد چاه‌های غیرمجاز توسط وزارت نیرو رها و به فراموشی سپرده شده است.

رشت - ایرنا - فرماندهی نیروی انتظامی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 49 هزار مترمربع از اراضی ملی و ساحلی این شهرستان در مناطق کیسم، دهشال و بخش بندرکیاشهر از دست متصرفان خارج و رفع تصرف شد.

مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی شاهین‌دژ گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان 447 عدد لاستیک سبک و سنگین احتکار شده در یک انبار کشف و ضبط شد.

قم - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغازشده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 20 هزار تن گندم از تولیدکنندگان این محصول در استان خریداری شود.

تهران - ایرنا - رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای شیراز با شاخص 146 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

یاسوج - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین شرکت کسب و کار مجازی در این استان با کسب مجوزهای لازم راه اندازی شد.

لندن - ایرنا - سفیر ایران در انگلیس با یادآوری ناآرامی‌های اخیر در آمریکا و سرکوب معترضان به نژادپرستی توسط پلیس این کشور، اظهارنظر همتای آمریکایی خود درباره یکی از محکومان پرونده محیط زیستی در ایران را بی‌شرمانه خواند.