شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا و پیش بینی کاهش رشد اقتصادی جهان باعث شده تا قیمت نفت برای دومین روز متوالی با کاهش همراه باشد.

تهران - ایرنا - معترضان سودانی امروز (چهارشنبه) بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در «خارطوم» پایتخت، خواستار کنار رفتن «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر موقت این کشور شدند.

تهران - ایرنا - امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید» نام گذاری شده و بخش معدن و صنایع معدنی در دوره هشتاد روزه گذشته را پرشتاب آغاز کرده و اکنون در آستانه افتتاح رسمی کارخانه های کنسانتره و گندله در منطقه سنگان قرار داریم که اشتغال هزاران نفر را به دنبال دارد.

تهران - ایرنا - مرحله دوم رقابت سراسری ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در پویش آف کرونا با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و مجموعه‌های فرهنگی و مردمی آغاز شد.

تهران - ایرنا - با دستور رییس جمهوری کارگروهی مرکب از وزیران امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی با مسئولیت معاون اول رییس جمهوری برای بررسی علل و عوامل گرانی مسکن و راه حل‌های برون رفت از این وضعیت تشکیل شد.

تهران - ایرنا - نخستین مدرسه تابستانی کسب و کار در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت مجازی راه اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، شرایط و شهریه بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک را اعلام کرد و گفت: پیرو مصوبه مورخ هفدهم خرداد ماه جاری ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از 24 خرداد، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی بهزیستی نیز ارائه شد.

گنبدکاووس - ایرنا - یک مقام مسوول در اتحادیه خبازان گنبدکاووس که شبانه اقدام به جابه‌جایی آرد دولتی و استفاده از آن در نانوایی‌های آزادپز می‌کرد به دام قانون افتاد.

کرج - ایرنا - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نقش مهارت آموزی در ایجاد اشتغال آن اعلام کرد که اکنون 50 درصد مهارت آموزان رشته های مختلف فنی و حرفه ای را کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: همزمان با سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی 145 کیلومتر باند دوم در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - سامانه دریافت نوبت آنلاین دفاتر پیشخوان دولت با هدف مدیریت مراجعات مردمی، کاهش صف و مدیریت زمان متقاضیان براساس استانداردهای فاصله‌گذاری اجتماعی راه‌اندازی شد.

تهران - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی با انتقاد از کره‌جنوبی به دلیل مانع‌تراشی در دسترسی به منابع ارزی، گفت: اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین المللی به اقدامات قانونی روی آوریم.

تهران - ایرنا - به دنبال مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای سرمربی باشگاه استوک سیتی، دیدار دوستانه این تیم برابر منچستر یونایتد لغو شد.

بیرجند - ایرنا - رییس مرکز بیماری‌های خاص خراسان جنوبی گفت: یک هزار و 138 نفر بیمار خاص در استان وجود دارد که تاکنون 15 بیمار دیالیزی به کرونا مبتلا شدند و 2 نفر آنها فوت کردند.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس به هفته آینده موکول شده است.

تهران - ایرنا - سازمان دیده‌بان حقوق بشر نسبت به وضعیت زندانیان مبتلا به ویروس کرونا که در وضعیت مساعدی در زندان‌های امارات عربی متحده به سر نمی‌برند، هشدار داد.