سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر نفت گفت: اوپک و اوپک پلاس هیچ ساز و کاری برای ضمانت اجرای توافق کاهش تولید ندارند و تنها تضمین قیمت نفت است.

تهران - ایرنا - سخنگوی ریاست جمهوری قزاقستان ابتلای خود به کووید19 را تایید و اعلام کرد که بستری شده است.

نوشهر - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: نداشتن نگاه حزبی و دوری جستن از حواشی مبنای توسعه استان مازندران و مسیر خدمتگزاری بیشتر به مردم است.

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی با انتقاد از 20 سال بلاتکلیفی طرح‌های مربوط به طرح ثامن بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: 400 طرح با سرمایه‌گذاری 500 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی معطل حل اختلاف بین وزارت میراث فرهنگی و شورای عالی شهرسازی و معماری است.

ایرنا - مراغه - از اوایل دهه 80 روند خشک شدن دریاچه اورمیه آغاز شده است که خوشبختانه در 2 سال اخیر به لطف بارش ها و اقدامات احیای دریاچه، نگین فیروزه ای آذربایجان روزهای خوشی را سپری می کند و دوباره حیات به بندر قبادلو در شهرستان عجبشیر بازگشته است. عکس از سجاد عبدی

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دوگانگی و تضاد در سیاست‌های اقتصادی و انحصار در واردات کالاهای خارجی به اقتصاد کشور و تولیدکنندگان داخلی ضربه زده است.

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از احداث 63 مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان در سالجاری خبر داد.

مسکو - ایرنا - وزیر انرژی روسیه گفت: سطح تقاضا برای خرید نفت در بازار جهانی افزایش یافته است.

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بسترهای لازم برای تحقق جهش تولید در کشور و به تبع آن در این استان فراهم است.

تهران - ایرنا - یک استاد دانشگاه بازارگرایی در ایران اسم رمز سلطه مناسبات رانتی خواند و گفت: عدالت اجتماعی، آزادی و توسعه در ایران از مسیر استراتژی توسعه عادلانه می گذرد.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دادگستری لرستان گفت: 17 نفر از زندانیان فراری زندان پارسیلون خرم‌آباد دستگیر و یا خود را به زندان معرفی کردند.

قزوین - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: کاهش رانت و تبعیض مطالبه به حق شهروندان از مجموعه مدیریت شهری است که باید برای تحقق آن گام‌های بلندی برداشته شود.

ایرنا - کرمان - مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: 95درصد عامل آتش سوزی های جنگل ها و مراتع بدلیل خطای انسانی است و فقط 5 درصد آن ها به دلیل عوامل طبیعی بوده است.

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری امسال نسبت به سال قبل 2 برابر افزایش می‌یابد و حدود 60 هزار طرح با ایجاد 180 هزار شغل توسط این بنیاد در کشور اجرا می‌شود.

کرمان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: بودجه این استان در سرجمع همه اقلام از یکهزار و 540 میلیارد تومان در سال گذشته، امسال به یکهزار و 600 میلیارد تومان رسیده که رشد 3.9 درصدی را نشان می‌دهد.

اردبیل - ایرنا - جاری شدن سیل، تندباد و تگرگ شنبه موجب وارد آمدن خسارت به چند روستا و آبگرفتگی معابر شهری در مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و پارس‌آباد مغان شد.