سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سفیر ایران در بلاروس در تماس تلفنی با رییس دانشگاه دولتی پزشکی این کشور، مسایل دانشجویان ایرانی را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

بجنورد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در سطح 16 هزار هکتار از کشتزارهای غلات (گندم و جو) شهرستان شیروان انجام شد که عملیات سمپاشی آن به پایان رسید.

رشت - ایرنا - رییس شورای اسلامی رشت گفت: جابجایی روسای فنی، معاونان شهرداری مناطق و کارشناسان ضرورت دارد.

قصرشیرین - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: 22 هکتار از مزارع گندم آبی منطقه «گروسان» از توابع بخش حومه این شهرستان عصر روز شنبه در آتش سوخت.

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: تشکیل کنسرسیوم حامی فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ توسط بانک‌ها، مهمترین مصوبه امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بود.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام توییتری نوشت: با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا سینما و تئاتر در موعد مقرر بازگشایی می‌شوند، اما سلامت هم‌چنان اصل است.

یزد - ایرنا - منتخب مردم اردکان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: عزیزانی که به ولایت فقیه، شخص مقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند، فارغ از وابستگی جناحی به مردم خدمت کنند و بر اساس برنامه کارها را انجام دهند.

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: از ششم تیرماه، نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم اقامه خواهد شد.

نیویورک - ایرنا - نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اظهارات همتای آمریکایی خود را نادرست خواند و گفت: آمریکا تحت قطعنامه 2231 شورای امنیت حق آغاز هیچ کاری را ندارد.

تهران - ایرنا - مدافع جوان هلندی تاکید کرد که قصد جدایی از یوونتوس ایتالیا را ندارد.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با بنگاه‌های معاملاتی غیرقانونی مسکن و نمایندگی‌های خودسرانه که به خرید و فروش زمین اقدام کنند بدون اغماض و به جد برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند.

تهران - ایرنا - کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک‌پلاس) در یکصدوهفتادونهمین نشست خود با تمدید کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 600 هزار بشکه‌ای برای یک دوره یک ماهه موافقت کردند.

تهران - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که تاکنون ستاد ملی کرونا هیچ دستور العملی مبنی بر بازگشایی و فعالیت ورزش های پر خطر (پربرخورد) را در این استان صادر نکرده و فعالیت آنها ممنوع است.

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از روند افزایش نسبی دما و وزش باد گرم طی دو روز آینده در استان خبر داد.

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای مرحله به مرحله بازگشایی‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بعد از هر مرحله از بازگشایی‌ها حداقل دو هفته فاصله زمانی جهت بررسی افزایش شیوع بیماری در نظر گرفته می شود که با توجه به این امر و همچنین افزایش ورود زایران به قم، مراکز درمانی این استان در حالت آماده باش قرار دارند.

رشت - ایرنا - استاندار گیلان در نشست با نمایندگان استان در مجلس یازدهم گفت: توسعه استان با تقویت وحدت، انسجام، وفاق، همدلی و جلب مشارکت عمومی مردم حاصل می شود.