سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام گفت: تامین آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان 11 روستای بحران‌زده در این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی در انتظار تامین اعتبار است.

تهران - ایرنا - سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران می‌گوید با قطع ارز 4200 تومانی برای تامین مواد اولیه تایرسازان و هدایت واردکنندگان به تامین ارز از صادرکنندگان، افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تهران - ایرنا - عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ورود زودهنگام به ورزش تخصصی امکان تعامل کودکان را با یکدیگر نسبت به بازی‌های گروهی کاهش می‌دهد و بر رشد اجتماعی کودک تأثیر منفی دارد.

ایرنا - سنندج - مردم شهر سنندج با توجه به آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور، بدون توجه به این بیماری در مراکز عمومی مانند روزهای عادی حضور دارند.(عکاس: سید مصلح پیرخضرانیان)

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از 166 مورد مرگ به علت کرونا در استان، 122 نفر آنان معادل 73 درصد، سن بالای 60 سال داشته‌اند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این سازمان از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرد که از اول تیر تا آخر شهریور ماه فرصت و مجوز تکمیل فرآیند آموزش دانش آموزان استثنایی داده شود.

مشهد - ایرنا - رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون داران گفت: یک میلیون و هشت هزار و 423 راننده کامیون و ناوگان حمل کالا و اعضای خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفته‌اند.

شیراز - ایرنا - بانوی کارگردان شیرازی ساخت مجموعه مستندی 13 قسمتی را آغاز کرده است که در آن به فعالیت‌های کارآفرینان فارس می‌پردازد.

مشهد - ایرنا - پروژه‌های سد سازی طی دهه‌های گذشته به عنوان هدر رفت سرمایه توسط برخی از منتقدان این حوزه در خطه خورشید مطرح می‌شد، اما در سالهای ترسالی به اذعان کارشناسان، سدهای احداث شده در خراسان رضوی علاوه بر تامین ذخایر آبی، نقش مهمی در کنترل و مهار سیلابها داشته‌اند.

تهران - ایرنا - یک کارشناس حقوق بانکی از حل یکی از معضلات فعلی شبکه بانکی و تسهیلات گیرندگان برای امهال مطالبات خبر داد و گفت: با تصویب شورای فقهی بانک مرکزی، مشکل شرعی استفاده از "عقد مشارکت مدنی" برای "امهال مطالبات بانکی" برطرف شده و بانک‌ها می توانند با رعایت شرایط لازم از این عقد، برای تسویه دیون مشتری‌های خود استفاده کنند.

اصفهان - ایرنا - گردشگری، حمل و نقل، کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و آب و فاضلاب بعنوان پیشران‌های توسعه شهرستان‌های غربی و شمال غربی استان اصفهان تعیین شد.

بجنورد - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: 64 برنامه در سند سازگاری با کم آبی در استان تدوین شده است که اجرای آن، 500 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اصفهان - ایرنا - بعد از آنکه ششصد متر لوله‌گذاری آب در خیابان مشتاق دوم اصفهان به سوی شرق به دلیل نجات بخشی آثار تاریخی تپه جی و بخش شمالی تپه اشرف متوقف شد؛ سرپرست هیات باستان شناسی این تپه تاریخی از کشف چاه سنگی ساسانی به عمق شش متر، سفال‌های سالم سلجوقی، آل بویه و قطعات سفال‌های اشکانی و ساسانی خبر داد.

قم - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها درسطح 20 هزار هکتار از مزارع استان اجرا شد که نتیجه خوبی در حفظ کیفیت محصول‌های کشاورزی به دنبال داشت.

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آخرین وضعیت طرح‌های ملی استانی شده و ملی این استان را اعلام و اطلاع رسانی کنند.

ایرنا - ایلام - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان گفت: آتش سوزی مزارع کشاورزی منظقه کهره شهرستان هلیلان با حضور به موقع نیروهای امدادی و مردمی مهار شد.