پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با ادامه اعتراضات سراسری آمریکا که توسط نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد، مقامات نظامی واشنگتن اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور قصد اعزام تانک‌ها و خودروهای نظامی به خیابان‌ها را دارد.

مشهد - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ساخت 145 هزار واحد مسکونی در کشور به این شرکت تکلیف شده است.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت فعلی مسکن بیشتر از بحث عرضه و تقاضا متاثر از بازارهای موازی است.

بجنورد - ایرنا - سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: سهمیه بنزین تمامی وانت‌بارهایی که در موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از این نهاد اقدام نکرده باشند، حذف می‌شود.

استان ها - ایرنا - ویروس کرونا هر روز در سراسر کشور قربانی می گیرد، بسیاری از مردم بدون ترس و توجه به خطرات جانی این بیماری زندگی عادی خود را از سر گرفته اند، غافل از آنکه کرونا همچنان در برخی از استانها در حال جولان دادن است.

قزوین - ایرنا - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مسجد محوری در محلات کمتر توسعه یافته ضرورتی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی است و باید مورد توجه مسوولان و متولیان امر قرار داشته باشد.

مسکو - ایرنا - پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه دستور بازگشایی کلیساهای مسکو را از روز شنبه آینده داده است که به دلیل کرونا بیش از یک ماه بسته بودند.

بغداد - ایرنا - «رضا اردکانیان» وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر یک روزه خود به بغداد، ظهر امروز (چهارشنبه) با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

ایلام - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از زمان وقوع زلزله 5 ریشتری در صالح آباد شهرستان مهران تا این لحظه ارزیابی خسارت 6 روستای منطقه توسط تیم های ارزیاب انجام گرفته است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: 6 تیم عملیاتی این سازمان برای مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد به شهر یاسوج اعزام شدند.

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتسال زنان شرکت ملی حفاری اهواز، گفت: طی نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کردیم که شرایط خوزستان از لحاظ کرونا قرمز است و موافق برگزاری مرحله پلی‌آف نیستیم. سلامت بازیکنانم از جام فلزی مهم‌تر است.

لندن - ایرنا - رهبر سابق حزب کارگر انگلیس طرح ادعایی صلح خاورمیانه رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن را فاجعه‌ای در کمین اتفاق توصیف کرد.

تهران - ایرنا - گروهی از محققان چینی با آزمایش روی موش‌ها دریافتند قرار گرفتن مستمر در معرض تابش نور آبی در طول شب می‌تواند منجر به بروز عوارض افسردگی شود.

شیراز - ایرنا - آیین سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد با حضور اقشار مردم و مسوولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان فارس از جمله مسجد وکیل شیراز برگزار شد.

سنندج - ایرنا - کارشناس هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته وزش شدید باد پدیده غالب در این استان بود که شدت آن در آویهنگ سنندج و بهارستان بیجار به 108 کیلومتر در هر ساعت رسید.