پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تسلیت سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروی از تفکر متعالی امام راحل در خصوص مبارزه با ظلم، نسخه نجات بخش دنیای امروز است که باید همواره آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

بغداد - ایرنا - در اقدامی بی سابقه، جمعی معترض با ورود به داخل ساختمان اداره کل بهداشت استان ذیقار در جنوب عراق، مدیر آن را مجبور به استعفا کردند.

تهران - ایرنا - اولین رالی تور رسمی موتورسواری کشور، همزمان با سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

تهران - ایرنا - کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) پس از برگزاری نشست با نمایندگان فدراسیون‌های عضو در خصوص تکمیل فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا، در خصوص یافتن بهترین راه برای اتمام 99 بازی باقیمانده در اسرع وقت، با اعضا توافق کرد.

تهران - ایرنا - دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سپاه پوستان‌آمریکا علیه نظام سرمایه داری بر مبنای حاکمیت یک درصدهای خودخواه و سلطه‌گر مبارزه می‌کنند، گفت: جهان باید دست از رویکرد شرمندگی نسبت به نظام‌های سیاسی سلطه‌گر بردارد.

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: فعالان اقتصادی و صاحبان کالا از مزایای قانون مناطق آزاد بهره‌مند هستند و مشکلی در ارائه خدمات تخصصی دریایی و بندری درچابهار وجود ندارد.

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: از دید امام خمینی (ره) اجرای عدالت مهمترین ماموریت حکومت است.

لندن - ایرنا - نخست وزیر انگلیس پس از هشت روز به نا آرامی‌های آمریکا واکنش نشان داد و قتل شهروند سیاهپوست به‌دست پلیس سفیدپوست این کشور را تکان‌دهنده و توجیه‌ناپذیر خواند و آن را محکوم کرد.

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این نهاد با 38 هزار بازدیدکننده در 2 ماه اخیر رتبه نخست بازدید از محتوای آموزشی مجازی کشور در ایام شیوع کرونا را کسب کرد.

یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با تسلیت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: امانتداری از آرمان ها و اندیشه های ناب امام راحل، حفظ انقلاب اسلامی ایران و پاسداری از خون های ریخته شده برای بقای نظام وظیفه همگان اعم از مردم و مسؤولان اجرایی است.

اراک - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید 107 میلیون نشاء و قلمه گل‌های زینتی در سال زراهی جاری در سطح گلخانه‌های این استان هدفگذاری شد.

بغداد - ایرنا - در اعتراض به وضع موجود در اقلیم کردستان عراق، سلیمانیه و چند شهر در شمال عراق شاهد تظاهرات مردمی شد.

آبادان - ایرنا - مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند به تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز دانش آموزان پایه دوازدهم برای برگزاری امتحانات حضوری اشاره کرد و گفت: 20 هزار ماسک برای برگزاری امتحانات پایه نهم در آبادان و خرمشهر خریداری و تحویل آموزش و پرورش شد.

تهران - ایرنا - بخش هایی از بیانات امروز (چهارشنبه) حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت سی و یکمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، در رسانه های جهان عرب بازتاب یافت.

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه 2 هزار و 790 کامیون روزانه محصولات کشاورزی را از استان جابجا می‌کنند، گفت: 560 کامیون از این تعداد چغندرقند تولیدی کشاورزان استان خوزستان را جابجا می‌کنند.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از نگاه انسانی و عادلانه امام راحل به زنان گفت و نوشت: سخنان و عملکرد حضرت امام در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی، نشانگر خط مشی راهبردی و عزمی جدی برای بهبود وضعیت زنان بود.