پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بجنورد ایرنا - مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل (ره) روز چهارشنبه با حضور جمعی از علما، مسوولان و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی بجنورد برگزار شد.

گنبدکاووس - ایرنا - همزمان با سالروز رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد 42 پویش "خورشید جماران" ویژه دانش‌آموزان گنبدکاوووس و شرکت آنها در مسابقه مجازی مربوط به این مناسبت راه‌اندازی شد.

تهران - ایرنا - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز تربیت و آموزش 02 شهید انشایی نزاجا بازدید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 160 هزار و 696 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 70 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8 هزار و 12 نفر رسید.

ایرنا - یاسوج - بر اثر آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز بیش از 100 هکتار از مراتع و جنگل های این منطقه در آتش سوخت.

تهران - ایرنا - پژوهشگر مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی همواره به رفع محرومیت و رسیدگی به امور مستضعفان و کارگران تاکید داشتند، گفت: حضرت امام (ره) بزرگترین افتخار را خدمت به طبقه محروم می‌دانستند و به‌شکل جدی به این مساله فکر می‌کردند.

یاسوج - ایرنا - ویروس هراس آور جهانی کرونا رحم ندارد، از نوزاد تا بزرگسال را در این کره خاکی درگیر خود می کند، این روزها در کوچه پس کوچه های شهر، در بانک ها و نانوایی ها و دیگر اماکن با بی خیالی تمام قدم می زنیم و خرید می کنیم اما از عاقبت تلخ بی خیالی هایمان غافلیم.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه وام ضروری بازنشستگان کشوری زودتر از پایان خرداد و به تعداد بیشتری در مرحله نخست پرداخت شده است، گفت: نوبت اول وام ضروری 7میلیون تومانی سال 99 برای بیش از 44 هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق واریز شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت سال‌روز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در فضای مجازی نوشت:«خمینی روح الله حق بزرگی گردن همه ما دارد، آنان که با او بودند و آنان که او را ندیدند، اصحاب، انصار و تابعین. چرا که او راه را گشود تا حرکت امکان پذیر شود، و موانع را از سر راه برداشت تا دیگران آسیب نبینند، او سرباز بود اما سرباز خدا!».

پکن - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به اینکه آموزه های امام خمینی (ره) پایه اصلی سیاست های داخلی و خارجی ایران را تشکیل می دهد گفت: حضرت امام (ره) در روابط خارجی معتقد به برابری و احترام در روابط میان کشورها بودند.

بجنورد - ایرنا - کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی گفت: تعطیلات پایان هفته باعث افزایش تردد خودرو در محورهای اصلی و فرعی استان شده است.

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: وضعیت ارتباطی (تلفن همراه ثابت و فیبر نوری) در منطقه وقوع زلزله صالح آباد مهران و دیگر نقاط استان پایدار و عادی است.

تهران - ایرنا - هواشناسی استان تهران اعلام کرد: دمای هوای پایتخت تا آخر هفته تغییر محسوسی نخواهد داشت و این گرما تا سه روز آینده باقی خواهد ماند.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم استقبال از بازگشت دکتر «سیروس عسگری» گفت: رژیم آمریکا باید خسارت ناشی از سه سال اسارت بدون دلیل یک استاد و اندیشمند ایرانی در زندان را بپردازد.

ایلام ایرنا - بخشدار صالح آباد شهرستان مهران گفت: زیرساخت های این بخش در مناطق روستایی و شهری در وقوع زلزله آسیب ندیده است.

اصفهان - ایرنا - واژگونی دو دستگاه خودروی سواری تیبا و پراید در خور و اردستان موجب جان باختن یک کودک و مصدومیت 9 تن دیگر شد.