پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگی برای اراضی ملی از وقوع پدیده زمین‌خواری در این استان جلوگیری می‌کند.

ایرنا - زاهدان - مدافعان امنیت غذایی در سیستان و بلوچستان از آبان سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی را در سطح 156 هزار و 637 هکتار از مراتع این استان انجام داده‌اند و همچنان با توجه ورود ملخ‌های بالدار از کشورهای دیگر این اقدام را برای جلوگیری از خسارت به مزارع کشاورزی استان ادامه می‌دهند.

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران گفت: گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صالح آباد از توابع این شهرستان اعزام شده اند تا شرایط منطقه را پس از وقوع این حادثه طبیعی بررسی کنند.

رشت - ایرنا - رییس اداره پارک ملی خشکی، دریایی بوجاق بندرکیاشهر گفت: از آغاز فصل مهاجرت آبزیان تاکنون 650 رشته از انواع دام های غیر مجاز در رودخانه سفیدرود این منطقه کشف و ضبط شد.

تبریز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با صدور پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد اظهار کرد: امام راحل با پیروی از آموزه‌های دینی و اقتداری مثال زدنی، به ملت ایران هویت تازه‌ای بخشید و گرد خود فراموشی را از چهره آنان زدود.

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اوایل انقلاب 170 هزار دانشجو و 28 دانشگاه در کشور فعال بود که با دوراندیشی امام خمینی (ره) درحال حاضر نزدیک به چهارمیلیون دانشجو و 250 دانشگاه در کشور فعال هستند.

تبریز _ ایرنا _ رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اعلام کرد: 2 عامل وقوع آتش سوزی سال گذشته در جنگل های ارسباران در زندان تبریز هستند.

مشهد - ایرنا - مسوول بسیج طلاب و فرمانده گردان‌های تیپ امام صادق (ع) خراسان رضوی گفت: امام خمینی (ره) خود را نمی‌دید و حرکت او برای جلب نظر مردم نبود و برای خدا کار کرد و همین اخلاص باعث شد دل‌ها را به سوی خود جذب کند.

کرمانشاه - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 313 حلقه لاستیک قاچاق خودروهای سواری در شهرستان سرپلذهاب به ارزش سه میلیارد ریال خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و هماهنگی استان تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

حضرت‌آیت الله خامنه ای امروز چهارشنبه به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام (ره) یک انسان تحول‌خواه و تحول‌آفرین بود، فرمودند: ایشان بزرگترین تحولات را در دوران و زمان خودشان ایجاد کردند.

تهران - ایرنا - قطار پویش این هفته#الف - ب - ایران در آذربایجان غربی و بوشهر، طرح‌های خود را برای این استان‌ها به ارمغان خواهد آورد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: آتش سوزی در یک مزرعه گندم با تلاش آتش‌نشانان مهار و از سرایت آن به سایر مزارع جلوگیری شد.

زنجان - ایرنا - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: امام راحل یک اندیشمند دینی، تحلیل‌گر سیاسی، فقیه، فیلسوف توانمند و عارف بود که تمامی ابعاد شخصیتی و کلام وی باید مورد توجه و واکاوی قرار قرار گیرد.

ایلام - ایرنا - زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر لحظاتی پیش صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران را لرزاند.

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق مختلف استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده خبر داد.