پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایرنا - زاهدان - یک هزار و 766 هکتار باغات پسته جدید در راستای تغییر الگوی کشت، توسعه کشت‌های اقتصادی، ارزآور و کم آب سال گذشته با مشارکت کشاورزان به باغات این محصول در سیستان و بلوچستان افزوده شد.

شاهرود - ایرنا - آیین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد در مصلای پیامبر اعظم شهرستان شاهرود با رعایت کامل نکات بهداشتی، همچون تب سنجی، توزیع ماسک و دستکش و رعایت فاصله مناسب برگزار شد. (عکس: ابوالقاسم تیموری)

تهران - ایرنا - بازیکن اسبق ذوب‌آهن اصفهان گفت: هر سال از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم اما محافظه‌کاری کردم و برای رفتن به این 2 تیم بزرگ پایتخت ریسک نکردم.

تهران - ایرنا - هفت شهید کفن پوش دشت ورامین در 15 خرداد سال 42 بر روی پل تاریخی باقرآباد جان خود را تقدیم اسلام کردند تا امام راحل، از قیام به عنوان مبداء انقلاب یاد کند.

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت هنرستان تربیت بدنی 12 کلاسه به همت خیران در زاهدان آغاز شد.

تهران - ایرنا - موج اعتراض‌های گسترده مردم آمریکا علیه تبعیض‌نژادی که خشونت خونین پلیس و نیروهای نظامی علیه معترضان را به دنبال داشته و امروز وارد هشتمین روز شده است، مرزهای این کشور را درنوردیده و فریاد عدالت خواهان در بوئنوس آیرس آرژانتین و شهرهای اسپانیا را نیز با خود همراه کرده است.

سید روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با ایرنا 24 می‌گوید تمامی ارکان و نهادهای بازار سرمایه نسبت به رشد و توسعه بازار عقب هستند.

تهران - ایرنا - سکوت 20 ثانیه‌ای "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا در برابر سوال خبرنگاری درباره رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با معترضان که به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده، پاسخ همه چیز را کاملا داد.

زاهدان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 156 هزار و 367 هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

تهران - ایرنا - سازمان پزشکان بدون مرز شب گذشته اعلام کرد: مبتلایان به ویروس کرونا در شهر عدن واقع در جنوب یمن به سرعت جان خود را از دست می دهند.

تهران - ایرنا - در آستانه پنجاه و هفتمین سالروز قیام خونین 15 خرداد مردم دشت ورامین، مردم و مسئولان شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا روز دوشنبه با اجتماع در محل پل تاریخی باقرآباد، مشهد شهیدان قیام 15 خرداد سال 42 را گلباران کردند.

بغداد - ایرنا - «ماجد حنتوش» وزیر برق عراق امروز (چهارشنبه) در دیدار با «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده است، واردات برق از ایران را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

دهلی نو - ایرنا روسیه ضمن ابراز نگرانی از تنش مرزی هند و چین در "لاداخ" واقع در منطقه هیمالیا از موضع هند برای حل دوجانبه این تنش با چین و با استفاده از مکانیسم‌های مورد توافق دو کشور حمایت کرد.

مشهد - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی از آمادگی این انجمن برای حضور و سرمایه‌گذاری در بهسازی بافت فرسوده مشهد خبر داد.

اصفهان - ایرنا - رییس هیات پزشکی، ورزشی استان اصفهان گفت: تمرینات تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن از حیث رعایت موارد پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کووید -19، با تلاش افسران (کارشناسان) سلامت و بهداشت این هیات بطور دائم رصد می‌شود.

حضرت‌آیت الله خامنه ای امروز چهارشنبه به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام (ره) یک انسان تحول خواه و تحول آفرین بود، فرمودند: ایشان بزرگترین تحولات را در دوران و زمان خودشان ایجاد کردند.