دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران تا 20 خرداد ماه سال جاری تمدید شد.

مراغه - ایرنا - رییس اورژانس مراغه از جان باختن یک نفر و مجروح شدن 6 نفر دیگر بر اثر سه سانحه رانندگی در این شهرستان خبرداد.

اردبیل - ایرنا - رییس دادگستری خلخال گفت: برغم نبود امکان برگزاری جشن گلریزان، میزان کمک‌های مردم خیر این شهرستان برای آزادی زندانیان مالی رو به افزایش بوده و از مرز یک میلیارد ریال گذشته است.

تهران - ایرنا - دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پیام‌های تبریک جداگانه به «قالیباف» و «لاریجانی» گفت: در شرایط فعلی کشور بیش از هر چیزی حرکت انقلابی و تاثیرگذار در کنار حفظ وحدت و همگرایی درونی نیاز کشور است.

تهران - ایرنا - رسانه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» با توجه به اوضاع این روزهای آمریکا نوشت: دونالد ترامپ در پی اعتراض‌های شدید در مینیاپولیس به دلیل مرگ مرد سیاهپوست به دست یک افسر پلیس، در توئیتی از آغاز تیراندازی در هنگامه غارت نوشت؛ توئیتی که یادآور تنش‌های نژادپرستانه دهه 60 میلادی در آمریکاست.

تهران - ایرنا - فیلم‌های مستند «حافظ و گوته» و «ورس» در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم باستان‌شناسی و میراث فرهنگی آمریکا (تک) به ترتیب جایزه بهترین موسیقی متن و تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره را کسب کردند.

مشهد - ایرنا - دادستان مشهد گفت: یکی از عوامل گسترش باغ ویلاها در اطراف شهرها و به ویژه روستاهای نزدیک شهر مشهد وجود مشاوران املاک غیرمجاز است که ظرف 6 ماه آینده مردم شاهد جمع‌آوری بسیاری از این مشاوران املاک خواهند بود.

دهلی نو - ایرنا - راجنات سینگ وزیر دفاع هند در گفت و گوی تلفنی با مارک اسپر همتای آمریکایی خود اعلام کرد که هند امیدوار به حل مناقشه مرزی کنونی با چین در منطقه لاداخ، از طریق مکانیسم‌های ایجاد شده دو جانبه است.

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر استان با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بهره‌گیری از نیروی انسانی داوطلب خود وظیفه آگاهی‌بخشی به مردم و دعوت به ماندن در خانه را عهده دار شده است.

تهران - ایرنا - براساس تصمیم ستاد بازگشایی دانشگاه تربیت مدرس، امکان برگزاری دروس عملی به صورت حضوری و فشرده برای همه دانشجویان دکتری از 17 خرداد تا 5 تیرماه فراهم شد.

ایلام - ایرنا - مربی تیم فوتبال پالایش گاز بانوان ایلام گفت: با توجه به انتشار کرونا و لغو تمامی دیدارهای فوتبال لیگ برتر بانوان، رقابت‌های پایانی این تیم نیز برگزار نمی‌شود.

تبریز - ایرنا - رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز گفت: جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد این دانشگاه برای سال تحصیلی 1399- 1400 اعطا می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه اعلام کرد: 33 محدودیت به منظور پیشگری از شیوع بیماری کرونا از فردا (یکشنبه 11 خرداد) در سطح استان اعمال خواهد شد.

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی اشتهارد از کشف 10 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده غیربهداشتی از یک واحد صنعتی در این شهرستان خبرداد.

ساری - ایرنا - مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش پیوستگی آموزش از مدرسه تا دانشگاه را خواست این مجموعه معرفی کرد و گفت که بر همین اساس نظر دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بر حذف کنکور برای ورود دانش‌آموزان متوسطه به این دانشگاه است.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل بیشترین آمار زنان شاغل دارای پست مدیریتی را در میان ادارات محیط زیست سطح کشور دارد.