دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مجموعه فرهنگی و هنری، خانه هنرمندان ایران از روز یکشنبه 18 خردادماه فعالیت‌های خود را به صورت محدود آغاز می‌کند.

زنجان - ایرنا - رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: صلاحیت 88 نامزد از میان 109 نامزد شوراهای اجرایی و بازرسان جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان‌های این استان تایید شد.

زاگرس در آتش می‌سوزد و ظاهرا بالگردهای آب‌پاش هم موفق به خاموش کردن این آتش نیستند. امروز بسیاری از روزنامه‌های کشور تیتر خود را به این آتش‌سوزی اختصاص داده‌اند.

تهران - ایرنا - جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت، بسیاری از کانادایی‌ها شورش علیه نژادپرستی در آمریکا را با شوک و وحشت نظاره‌گر هستند. ما هم در کانادا با مشکل نژادپرستی مواجه هستیم.

تهران - ایرنا - «اماکن عمومی عاری از دخانیات حقی برای همه» عنوان پنجمین روز از هفته ملی بدون دخانیات است که بر وجود ته سیگارهای رها شده در معابر عمومی و کوی و برزنی اشاره دارد که علاوه بر زشت کردن چهره طبیعت، فاجعه‌ای زیست محیطی به بار می‌آورند.

تهران - ایرنا - تیم فوتبال سالزبورگ اتریش با برتری پنج بر صفر برابر حریف خود به مقام قهرمانی جام حذفی اتریش دست پیدا کرد و قهرمانی خاصی را دوران پسا کرونا جشن گرفت.

خرم‌آباد - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، روز شنبه با صدور پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف را به سمت ریاست یازدهمین مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

آبادان - ایرنا - اهالی 10 روستای دهستان نوآباد بخش اروندکنار شهرستان آبادان پنج روز است که آب آشامیدنی ندارند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: در صورت انصراف تیم‌ها از ادامه مسابقات، ممکن است ضربه بزرگی به فوتبال کشورمان وارد شود و در مجموع جامعه فوتبال متضرر خواهد شد.

شیراز - ایرنا - ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز شامل مترو و اتوبوس‌های درون شهری پس از 80 روز تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، شنبه دهم خرداد 99 بازگشایی شد.

تهران - ایرنا - سخنرانی رئیس‌جمهوری تونس به مناسبت عید سعید فطر زنگ هشدار بروز ناآرامی‌های داخلی در این کشور را به صدا درآورده و رد پای برخی دولت‌های عربی نیز برای اثرگذاری در تحولات این کشور به چشم می‌آید.

پکن - ایرنا - درپی تهدید دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر خودداری از اعطای روادید دانشجویی به دانشجویان چینی، پکن به این تحرک تازه واشنگتن اعتراض کرد.

مهاباد - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال 10 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به صورت نشایی به زیرکشت چغندرقند رفت.

تهران - ایرنا - یک ویروس‌شناس صاحب نام آلمانی گفت در صورت بروز موج دوم کرونا، باید به سرعت از طریق قرنطینه سریع و بدون اتلاف وقت برای مهار آن اقدام‌کرد.

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه روانسر گفت: پنجمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی باهدف حمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا روز شنبه در این شهرستان برگزار شد.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز شنبه خود گفت: در جلساتی که با همتی رئیس کل بانک مرکزی پیرامون لایحه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم.