دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم پرهیزگار آیت‌الله شیخ ابوالقاسم محجوب را تسلیت گفتند.

اصفهان - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: تبعات و تاثیرات منفی کرونا بعنوان تکانه بزرگ با توجه به تنوع خاص ساختار اقتصادی کشور ما، در مقایسه با تعدادی از کشورهای خارجی و اروپایی، کمتر و محدودتر است.

تهران - ایرنا - «مایکل فلین» که به دلیل دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری 2016 در همان ابتدای کار، از سمت مشاور امنیت ملی کناره‌گیری کرده بود، اکنون با اتهام خیانت به کشورش روبرو شده است.

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته برق در تابستان نیازمند همکاری همه اداره‌ها، نهادها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان است.

سنندج - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: مشکل پیمانکار جمع آوری زباله ناحیه منفصل شهری نایسر حل شده و زباله‌های این ناحیه به طور مستمر جمع آوری می‌شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد باقیمانده معافیت‌های تحریمی مرتبط با برجام را لغو کند. این تصمیم آمریکا واکنش های زیادی را در جهان برانگیخت، محور اغلب آنها "تیرخلاص به مشارکت آمریکا در برجام" بود. خبرها و تحلیل ها در این باره را در پرونده حاضر می خوانید.

جیرفت - ایرنا - مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از آغاز خرید حمایتی و نامحدود گوجه‌فرنگی خبر داد و گفت: پنج کارخانه رب‌گوجه در هفت شهرستان این منطقه گوجه کشاورزان را خریداری می‌کنند.

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار شهرستان روانسر گفت: درآمدهای پایدار آبادانی و عمران بیشتری را در پی خواهد داشت و شهرداری باید به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشد.

تهران - ایرنا - رویای رفتن انسان به فضا در صورت مساعد بودن شرایط جوی، امشب یکبار دیگر توسط یک مجموعه خصوصی به حقیقت می‌پیوندد و دو فضانورد از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا به ایستگاه فضایی بین المللی می‌روند.

اهواز - ایرنا - معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری 400 جشنواره استعدادیابی ورزشی در استان خبر داد و گفت: این تعداد جشنواره در 48 هیات ورزشی استان برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از 20 تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی بیست وهفتم اردیبهشت لغایت دوم خرداد امسال خبر داد و گفت: 61 درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و 28 درصد انتظامی بوده است.

زنجان - ایرنا - رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: رشد، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی پرطرفدار نیازمند کار ریشه‌ای است.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: اکنون دو بالگرد در منطقه آتش گرفته خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند اما آنها به سبد انتقال آب مجهز نیستند و فقط نیرو حمل می‌کنند در حالیکه در این شرایط به بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش نیاز داریم.

قم - ایرنا - مدیر مبارزه با آفات و حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سه هزار هکتار از سطح مراتع استان را به‌عنوان نقاط کانونی برای مبارزه با ملخ سمپاشی می‌کنیم و تاکنون از ورود حجم بزرگی از ملخ‌ها به سطح شهر جلوگیری شده است.

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف مقدار زیادی کالای قاچاق شامل لوازم خانگی و برقی، مواد دخانی و محصولات آرایشی و بهداشتی به ارزش 12 میلیارد ریال در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و پاوه خبر داد.

اهواز - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی بهبهان با اعلام خبر دستگیری 2 مظنون آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز گفت: این افراد دلیل این اقدام عمدی خود را اختلاف بر سر مرتع دام بیان کردند.